Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 14 mars 2012

Nu har min rygg talat.

Hejsan.

Nu undrar ni väl om tanten blivit tokig när ni läser rubriken.Men min rygg har sagt till mig att nu är det dags att ta det lite lungt några dagar.Men det är ju så svårt att ta det piano när det är så roligt att hålla på.Idag och igår har jag planterat om de växter som vill stå i medelhavsjord.Och krukorna blir rätt så tunga.Men nu är jag klar med dom.
Längst in i hörnet står Kamelian sen är det en pelargon.Rococo.Efter den så kommer Bougainvillean sedan är det Rosmarinen.Dom har fått nya krukor och jord allesammans.
I den här krukan har jag satt samman flera plantor av Citruros och sedan den lilla minirosen.
Myrtenträden har även den fått ny jord och kruka.Det har börjat växa och slå ut små fina nya blad nu.
Tomaterna fick egna krukor för ett par dagar sedan.Har fyra sorter och själv ska jag ha 12 plantor i växt huset.Resten ska fördelas mellan son och dotter.
Lite sallad har blivit sådd.Växer bra Har en stor kruka också som jag planterat med små plantor.Det här är isbergssallad.

7 kommentarer:

  1. Oj. vilket jobb du gjort. Och det blir sååå tungt för ryggen med jordsäckar och tunga krukor. Var rädd om dig o ta lite i taget för trädgårdsperioden är lååång.//helen

    SvaraRadera
  2. Så ompysslade alla dina växter har blivit! Visst är det så ibland att när man håller på känner man inget men efteråt, ojoj, ryggen skriker åt en att ta det lite lugnare. Lyssna på din kloka rygg nu :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja men vilken dålig tajmning av ryggen din ;-) nu när det är så mycket att stå i.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Vilket jättejobb! Inte undra på att ryggen vill vila.... Här är det insidan på låren som tycker det vore skönt o få vila 8-) Har hållt på i rabatterna o `höströjt´i tre dagar... så idag när vädret varit grått o vinden har vint runt knutarna så har jag bara latat mig inomhus.
    Men det vore inte fel om jag kunde få gjort lite mer imorgon...
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  6. fint du gjort! men du får vara rädd om din rygg. Vad fina Myrtenträden är.
    kram mia

    SvaraRadera
  7. Ja, för sjutton, ta det lugnt med ryggen. Man känner verkligen av den nu när man börjar riva i trädgården igen. Härligt att vara igång är det i alla fall. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.