Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 2 mars 2012

Så var det dags igen.

Hejsan.
Så är det fredag igen.Och ännu en solig dag men fy så blåsig.Blir nog ingen prommis idag.Tycker inte om när det blåser så där hårt.Och kallt blir det.Ska baka en kaka sedan och göra klart lite mat till morgondagen då kommer min kära syster med man och hälsar på.Ska bli kul.
Och så till nu var det dags igen.Jo jag har planterat om Bergnävan och Törnrosas kjortel för andra gången.De stod i för små krukor och behövde lite större för att utvecklas till stora fina plantor.Dom har växt så himla bra.Är helnöjd med den utvecklingen.
Törnrosas Kjortel.Har fem krukor .Dom ska nog hamna i den stora ampeln senare i vår.
Och det här är den enkla rosa Pionen som jag sådde i januari förra året.Paeonia anomala. Har tre krukor till men den sorten.
Kan ni se de små gröna bladen.Jösses så glad jag blev när jag såg att det började gro.Jag har nämligen försökt med den här sorten en gång förut.Och det blev inte ett jota av det.Kaskadbergvallmo.Den ska bli så spännande att få se blomma.Nu slutar jag med att önska er alla en riktigt solig och skön helg.

5 kommentarer:

  1. Oj, vad långt dina Törnrosas kjortel kommit. När sådde du dem? Mina frön kom i jorden för en vecka sedan, så inget grönt så långt ögat når. Hoppas att du fortsätter att rapportera om Kaskadbergvallmona. Förstår att du är glad.
    Ha en jättebra helg
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint det växer hos dej
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  3. Härligt med dessa frösådder!
    Känns så hoppfullt :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Hej Gun,
    Åh, vad jag avundas dig. Du är så duktig med att driva upp svåra växter... Men inspirerad, det blir jag!!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Härligt med solen som värmen, men liten trist att blåsten fortfarande är hård! "Måste" få ner mina vita vallmo i jorden nu! Har insett att jag är väldigt sent på det!!!Kram Lila-Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.