Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 19 mars 2012

Söndagen blev en städdag.

Söndag bjöd på en riktigt bra väder.Vi hade en12-.13grader och en blek sol.Perfekt väder för en dag i trädgården.Räfsade den stora rabatten på grusgården.Hade rätt många tulpaner på väg upp så vi fixade nät över.Annars så är de borta nästa gång jag tittar till dom.Passade även på att ta in ett par sorters örter och satt i kruka.Oregano och timjan grästuvan är Kinesisk gräslök.Den smakar starkt av vitlök.Blommar med klasar av små vita stjärnor.Vill ha dom här hyllorna fulla med kryddor och sallad sedan i sommar.Då blir det nära och bra att hämta när man ska ha.
Även den här krukan med Isbergssallad fick komma upp från källaren.Hjälp nu har det börjat snöa ute och det blåser ju som bara den.Vi skulle ju få sol och fint här idag lovade vädermannen.Ännu en misslyckad prognos.Usch ja det blir till att kura inne idag.
Så vill jag hälsa några nya följare välkomna.Så kul det är när man ser att det kommer någon ny lite då och då.För ibland är det svårt att få till inläggen så att det blir intressant för andra att läsa.Då blir det genast roligare och lättare när det kommer några nya.Ha en bra måndag.

4 kommentarer:

  1. Här var det då inget "städdagsväder" inte! vi hade ungefär+6 grader och genomgrått. Så grått att det faktiskt duggade lite svagt hela dagen, så det här med trädgårdsaktiviteter inskränkte sig till att frossa i lite "exoter" - och naturligtvis blev det en STOR beställning! Jag ska ju inte titta in på sådana där hemsidor, det är livsfarligt!!

    SvaraRadera
  2. Såg att det fanns färdiga sallads plantor o kryddor att köpa i växtbutiken redan alltså såna man ska sätta ut sen.Det känns ju lite tidigt om man säger så...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Så flott at du har salat allerede.

    Håper du har hatt en fin dag og jeg ønsker deg en fin kveld.

    SvaraRadera
  4. Vad vårfint du gjort på planteringsbänken!!
    Det snöade rejält i morse men man får hoppas det klarnar upp och blir finare, varmare framför allt!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.