Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 23 mars 2012

Städar och städar.

Gårdagen tillbringades i trädgården tillsammans med R som hjälpte mig att ta bort ruttna kantlister.Vi ska åka och kolla på sten i nästa vecka.Det blir bäst med sten i dom rabatterna då det blir ganska vått vissa tider på året.
Och när jag städade bort löv under krullbusken så stack det upp någon lökväxt där.För ganska många år sedan så planterade jag någon växt som det blir höga blomspiror på.Men jag kommer inte ihåg färgen eller vad den heter.Den blommade första året sedan inte mer.Och då hade jag flyttat den till nuvarande platsen.Nu grävde jag upp den och satt den i en stor kruka.Kanske kan jag få den att blomma igen så jag får veta vad det är jag har.
Ännu en växt som jag grävde upp och satt i kruka.Det är en Hosta.Sorten med stora blad.Har för mig att den är en av de största Hostorna.Men sortnamnet har jag inte kvar.Varje år så har sniglarna förstört bladen på den.Nu är det lättare att hålla dom borta om den står i kruka.
Krokusen blommar och lyser upp med sin solgula färg.Den här sorten har jag på flera ställen i trädgården.
Här är en sak till som jag hittade under krullbusken.Jag satte ut ett frösått Indiskt Fotblad där i höstas och det har överlevt.Lycka.
De två rabatter som blev städade i går.Nu ska jag fortsätta idag igen.Har ju en del kvar.Men det har varit mycket lättare i vår eftersom jag städade mycket mer än jag brukar göra i höstas.

5 kommentarer:

  1. Så underbart att få städa i rabatterna!! Jag längtar till vår snö är borta så jag också får städa:)
    Ha en alldeles underbar helg!

    SvaraRadera
  2. Jag ska strax ge mig ut i vårsolen för några timmars ansande... Men det känns i varenda obefintlig muskel...
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Jag var för slö idag för att rensa och städa bort gammalt i rabatterna, får ta det en annan dag. Härligt att du hittade lökarna och kunde plantera dem i krukor, perfekt och lätt att dela på dem sen när babylökarna kommer och sätta dem på en ny plats.//helen

    SvaraRadera
  4. Så fint du har gjort i dina rabatter. Jag gillar verkligen rabatten med de stora murade stenarna, så jättesnygg den är. Ha en riktigt bra helg.

    SvaraRadera
  5. Det slår mig nu...använder ni dörren för att gå in till grannen trädgård?
    Vi har en grind mellan oss o grannarna.Deras hund får ofta följa med oss på promenad så det är praktist :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.