Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 9 mars 2012

Städat klart i växthuset

Hejsan.
Ja idag så har jag städat klart i växthuset.Orkade inte igår som jag hade tänkt.Så istället planterade jag om en hel del växter.Bland annat mina Paprika och Chiliplantor.Sedan fick de komma upp hit till ett fönster på andra våningen.De vill ju ha lite varmare nu mot vad det är i källaren.Sen bar jag ut de allra flesta av min sådder till växthuset.Där är det lagom med ljus och svalt så att de inte växer sig tunna och rangliga.
Här står en del och under den hyllan har jag fixat en extra hylla genom att sätta ett sånt bevattningstråg på tre stycken terrakottakrukor.Blev jättebra.
Och på de här hyllorna är det knökfullt nu.
En stor och fin planta av Rudbekia Dubbeldeckare.De på sidan är Riddarsporrar.
Förra året sådde jag flera olika Clematis och nu har två sorter grott till min stora glädje.På den här bilden är det Clematis Atragene GRP
Och här har jag Clematis  Ianthina.En del frön tar verkligen tid på sig innan de behagar sticka upp sina små gröna blad.Andra hinner man bara få i jorden så kommer de upp på något dygn.Men bara de kommer så är jag glad.Väntar fort farande på ett par tre sorter som står kallt.I morgon så är det dags att skola om tomaterna för första gången.Nu så finns det gott om plats för dom i källaren.Men nu ska jag gå ner till maken och fira fredags mys.Ha det gott alla.

10 kommentarer:

  1. Så många fina krukor med småplantor du har uppradade överallt.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Ser så mysigt ut med alla plantor på hyllorna. Helt underbart!
    Ha nu härligt fredagsmys med gubben :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. What a nice tidy greenhouse, i wish mine was as clean 6 tidy.
    Best regards
    Ray

    SvaraRadera
  4. Härligt! Ja, det är verkligen något speciellt när man öppnar upp växthuset :) Så du har satt ut sådder nu, bra att veta, kanske kan jag ställa mina sådder där under tiden vi är på resa, yngsta dottern är kvar hemma och har lovat att passa dem, Tror du pelargonsticklingar klarar av att flytta ut?
    Fint har du gjort med hyllor, smart lösning. Ha en trevlig helg och hoppas solen lyser på oss :)

    SvaraRadera
  5. Lotta.Eftersom jag inte vet var du bor i landet så blir mitt svar som följer.Är dina Pelargonsticklingar rotade och du kan ha en temp på 5-10 grader så bör det gå bra.MVH

    SvaraRadera
  6. Hej
    Ordning och reda ser jag.
    Ser även att du har en likadan hylla som jag har i förra inlägget.
    Den är så fint tycker jag och passar så bra i ett växthus.
    Ha det skönt i växthuset.
    Annika

    SvaraRadera
  7. När det gror och det första gröna visar sig. Det är en sådan lycka. Vilken god ordning du har i ditt växthus. Jag önskar dig en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera
  8. du har det så fint i växthuset och så många fina plantor
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  9. Åh, va skönt när det är färdigstädat, och vad bra det blir med alla sådder. //helen

    SvaraRadera
  10. Wow - så mycket småplantor, var ska du sätta alla!?
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.