Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 1 mars 2012

Trädgårdsrond på jakt efter vårtecken.

Hejsan.
Som jag skrev i går så gick jag ut med kameran för att leta vårtecken och se hur det såg ut på överlevnadsfronten.Och tyckte det såg helt okey ut.Tror det mesta har klarat vintern så här långt.Fast den är ju inte slut ännu.Kan ju komma en massa snö och kyla igen.Men jag hoppas på tur.Julrosorna verkar tycka att det är dags att öppna upp sig mot ljuset.Den här sorten blir ganska mörk lite brunröd.Den förökar sig lätt och dyker upp lite här och där.
Min rosa Lavenplantor som jag sådde förra året har klarat sig fint.Även den här plantan med prydnadsgräs har haren missat.Den stora som den här kommer av är halva uppäten.
Och här en stor härlig Timjans planta.Den brukar jag gå förbi på sommaren och dra handen genom bara för att få känna den härliga doften.Och på bilden under kan ni se hur vackert den blommar.
Välkommen Anja till min blogg.Hoppas du ska trivas här med mina skriverier.

5 kommentarer:

  1. Härligt att så mycket lever! Rosa lavendel...lät spännande!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Härligt att få gå och spana på vad som överlevet i rabatterna, dit är det ett tag kvar för mig än.
    Ha en alldeles underbar torsdag!!

    SvaraRadera
  3. Wow, sålångt allt har kommit hos dig. Här är det bara precis snöfritt. Men det brunkar ju explodera;) Jag som satte så många vårlökar i höstas ahr mängder att se fram emot. Kanske gör som du och lägger ut min frösådd-lista. Hade ju ca 70 olika påsar i år att så. Galet jag vet. Men härliga Berit ovanför hjälpte mig med nästan hälften. Spännade som aldrig förr.Kram/Fia.

    SvaraRadera
  4. Så långt våren har kommit hos dig, inte en gnutta snö vad det verkar som! Härligt!!
    Hade rosa lavendel i Stockholm, här har jag numera endast en rugge med lavendel. En ovanlig sort som växer väldigt kompakt och snyggt.
    Dom vanliga blev enormt stora och överväxta, sen blev dom vinterskadade och gick inte att klippa ner utan det var tyvärr bara att ta bort dom. Förmodligen växte dom i för bra jord där dom fick för mycket vatten. Alltså i långrabatten där jag har bevattningsslangen, inte bra!

    SvaraRadera
  5. ja, nu går vi en härlig tid tillmötes...kramis semlan

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.