Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 6 mars 2012

Vårblommor.

Hejsan alla glada.
Var en tur till blomsterlandet på förmiddagen för att köpa jord till medelhavs växter.och även blomjord,orkideejord och så långtidsverkande gödning.Hade sådan tur att de sålde trekrukor med Pärlhyasinter och de där små påskliljorna som är så fina,för bara 30kr.Köpte man styckvis så kostade dom 19,90.Och så blev det lite pencee'r med hem storblommiga och de där små söta.Har satt allt i uterummet så länge.Det är så attans kallt på nätterna fortfarande.Sätter jag ut dom så glömmer jag säkert att ta in dom framåt kvällen.Härligt att få tag på lite vårblommor.Har letat ett tag efter sånt men här har de inte fått hem några ännu.
Lägg till bildtext
De här minisarna är jättefina.

5 kommentarer:

  1. Så fint du har fått det med vårblommorna. Och vad jag kan se så har du dem innanför glaset där de inte är så frusna som mina:)//Helen

    SvaraRadera
  2. Så fina vårblommor! Här får man vänta lité på dom, har varken växthus eller veranda!!

    SvaraRadera
  3. Åh, så fina! Längtar så till vårblommorna.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Vår fint!
    Grattis i efterskott!
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Det var vackra vårväxter till fyndpris.
    Snyggt och hoppfullt om att våren är på väg :=)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.