Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 21 april 2012

Aj aj, oj sluta nu.

Mina muskler är sura på mig.sista timmen jag jobbade ute hörde jag ett allt högre muttrande.Tills slut kom det.NU SLUTAR DU.Ja tjata inte jag ska bara...Känner ni igen det där, jag ska bara.Nu har jag i alla fall gått in och slutat för denna dag.Nu har jag planterat allt jag fick från Larz och satt ut dom krukorna.Står halvskuggig på en hylla med skydd över nu den första veckan.Har även satt ut alla mina Aurikler på en hylla även dom får skydd nu första veckan.Har lusläst odlinsanvisningarna på Larz sida och blandat grus, jord och torv efter deras krav.Tror jag fått till det rätt så bra.Känner mig nöjd i alla fall.Titta på den stackars Vivan på bilden .Fotade här om dagen när det snöade och regnade omväxlande.Tror den fryser lite.
Här är en av dom som jag beställde från Larz.Den vill stå i full sol i grusigt stenparti.Så jag har gjort i ordning ett mindre sådant i den här krukan.Hoppas den kommer att trivas där.
Den heter Aethionema oppositifolia.Jättesöt liten sak.

8 kommentarer:

  1. Oj vad du jobbar på, du får vara rädd om dig och inte ta i för mycket! Så söt den lilla stenpartiblomman är, den kommer säkert att trivas bra i krukan! Här är så kyligt och blåsigt så tyvärr blir det inget trädgårdsjobb idag!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hvor ser det godt ud.
    Pas på dig selv.
    Her har det ikke rigtig været havevejr. Jeg har kun nået ganske lidt. Vi har bare fået tordenbyger.
    Tak for kigget.
    Ha `en god aften.

    SvaraRadera
  3. Hvor ser det godt ud.
    Pas på dig selv.
    Her har det ikke rigtig været havevejr. Jeg har kun nået ganske lidt. Vi har bare fået tordenbyger.
    Tak for kigget.
    Ha `en god aften.

    SvaraRadera
  4. Fniss... det är märkligt det där, "jag skall bara...." men man känner det inte först det är försent :)

    Jättesöt liten blomma du visar på sista bilden, hoppas den gillar läget :)

    Efter läst hos dig om vädertankar och i fjol, så gick jag tillbaka i min blogg, det var faktiskt varmare i fjol, växterna hade kommit mycket längre än vad de har gjort nu. Tex min backsippa som bara är någon cm stor... den blommade i fjol vid den här tiden.
    Kul med bloggen att gå tillbaka och se hur det var.
    Vila dig nu och ha en skön söndag :)

    SvaraRadera
  5. Var tvungen att titta till dig efter den rubriken. Lite ont ska man ha när man fått så mycket gjort. Jag kan berätta att efter att ha sett Ray´s monter och pratat med honom, är jag på gång med första Aurikelbeställningen. Kanske kommer en fråga längre fram...

    SvaraRadera
  6. Vackra!
    Känner igen det där 'ska bara'!
    Trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Känner igen det där med musklerna. Min kiropraktor sa i veckan att jag skulle sluta jobba i trädgården när jag började känna av ryggen. Hm ... ska bara liiiiiite till ... Vi får vara rädda om oss ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  8. Känner igen det där med musklerna. Min kiropraktor sa i veckan att jag skulle sluta jobba i trädgården när jag började känna av ryggen. Hm ... ska bara liiiiiite till ... Vi får vara rädda om oss ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.