Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 12 april 2012

Äntligen temp för utejobb.

Äntligen har det blivit lite skönare ute igen.Så nu har vi börjat med muren som vi ska lägga om då den börjar att stjälpa .Och så blev en rabatt till rensad.På förmiddagen var till biblioteket och lånade lite nya böcker.Senare idag fick jag telefon från onkologen i Eskilstuna .Så på måndag ska jag på återbesök.Hoppas allt visar sig vara bra.                                                                         På bilden här över så ser man blomknopparna som håller på att slå ut på tomatplantan.Den heter Scerry Brown och är en busktomat.
Nu kommer vi snart att kunna äta alla sorters sallader som jag sått.Har fyra olika sorter på gång .Den på bilden över här har vi börjat smaka på Isbergssallad.
Plocksallad
Två olika sorters sallad Lollo Rossa och Palla Rossa.Växer bra i växthuset.

Sen funderar jag på om jag ska göra en till vinst på bokutlottningen.Det kanske skulle passa med ett bokmärke och ett par örhängen i form av små hjärtan .Vad tycker ni är det något ni skulle vilja ha?

6 kommentarer:

  1. Ja ni ikväll var det skönt ute väder så jag var bara tvungen att ta grepen och vända på lite jord i en rabatt
    hoppas att proverna är bra
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  2. Det är inte klokt vad det gror och växer hemma hos dig. Hoppas värmen håller i sig så man kan jobba ute i helgen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Ja, idag har vi haft skönt väder. Härligt att kunna rensa i rabattrna! Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  4. Det känns verkligen som om värmen kommit tillbaka lite smått.... Själv var jag och ryckte i lite ogräs...
    Hur gör du bokmärkena och örhängena? Är det virkat?

    //Veronica

    SvaraRadera
  5. till och med här uppe i norr har det blivit varmgrader men inte är det trädgårdsväder än.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Veronica.Jag gör dom på en broderimaskin.Man kan gör mycket skoj på en sådan.MVH

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.