Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 23 april 2012

Det blir klart en liten bit i taget.

Mina hyllor har kommit på plats med hjälp av R.Det blev så himla bra .Jag är så nöjd..Här kommer dom att få sol på morgon och förmiddag för att sedan vara i skugga.Ja jag menar ju Auriklerna som står på hyllorna förstårs.Själva hyllorna bryr sig ju inte om solläget.Ibland blir det exakt som man tänkt sig.
Undrar var den här tulpanen kommer från.Måste ha vart något som jag haft i kruka och satt ut förra året.Men jag kommer inte ihåg alls.Två stycken har överlevt vintern.Och i morse var de förbenade Rådjuren här igen.Och nu har de tagit för vana att gå rakt genom den rabatt där jag har min Dillpion och när jag var ut efter att vi skrämt iväg Råbocken för att se vilka skador de hade gjort så var en gren av Pionen borta och gruppen med tulpaner som jag satt skydd över med en trådampel där var alla bladtoppar som stack upp över ampelkorgen borta.Nu har jag satt skydd över allt så förhoppningsvis får jag ha det kvar.
Det har varit jättefint väder idag tills i eftermiddag då vinden kom från havet och då blir det så kallt.Precis då jag och R bestämt oss för att nu slutar vi för idag kom vår dotter med sin goa hund Vippa och hälsade på .Så jag hämtade lite gott till kaffe och te och så gick vi in och fikade

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med rådjuren. Inte är det kul när dom kalasar på varenda tulpan man har planterat. Inte bryr dom sig om blodmjöl heller så jag vet inte vad jag ska använda nu!!
    Har du satt ut dina blommor alla redan? Då måtte du bo varmt, för här var det frost bara för några nätter sen.
    Ha en fin vecka.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt och praktiskt (vilket inte är vanligt)det blev och vad snygga hyllorna är!
    Trist med rådjur, vi har massor i skogen på andra sidan vägen men konstigt nog inga här hos - ännu!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.