Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 18 april 2012

Fler leveranser.

Dagens post.Fröer från Joyseed i Finland.Så nu har jag en del att så igen.Fast jag funderar på om jag inte ska vänta till nästa år eller om jag ska höstså.Just nu känns det som det blir lite mycket.Kanske jag skulle köpa det där groningsmedlet för frösådd.Då behövs det ju ingen köldperiod läste jag, tror det får bli så.Men gud så svårt det var att få till betalningen via internetbanken.Kom hela tiden så långt så det var bara att godkänna kvar.Då kom det opp en ruta där det stod att det var oklarhet med valutan.Till slut blev jag tvungen ringa banken för att få hjälp.Dom talade om för mig hur jag skulle gå till väga.Var lite krångligt med utlands överföring.Men till slut så lyckades jag få till det .
  • Mina Auriculas som jag beställt från Ray kom även dom med posten idag.Fin fina plantor som vanligt.Väl förpackade .Här kommer namnen på de jag köpt ifall ni vill gå in på hans sida och se vilka finingar jag köpt                                                                                                                                                       Crimson Glow                                                               GoldenHind   Hopleys Coffee             Strombli. Trouble    Esbjörn                                     Miss Bluey
         
Den här hade en stor fin knopp.Spännande.
Dom här är bara så söta .Luktvioler inköpta på mässan för tre år sedan.
Så vill jag hälsa Vittran och Inger välkomna som nya följare.Älskar att läsa kommentarer .Så skriv massor så blir jag lycklig.

9 kommentarer:

  1. Det där groningsmedlet lät väldigt spännande tycker jag. Måste genast utforskas. Väldigt fina plantor. Jag kanske skulle ta och beställa lite från nätet...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Älskar små violer, dom så söta!!
    Lycka till med frösådden hur du nu än bestämmer dig för att göra.
    kram Mia

    SvaraRadera
  3. Alltid roligt när det kommer saker med posten. Särskilt när det har med blommor och växter att göra. Såg att du hade beställt många blåa blommor. Det är jätte fint!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  4. ÅÅ jag har just kompletterat min beställning till Ray:) det blev två till...Så jag hoppas jag får dem till veckan, de ser ju jättefina ut.
    År det GA-3 du menar...det finns nog bara att beställa på Gardens North men jag såg att Svante kan ha också??
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Kul att du handlar från Ray....det är inte långt härifrån och där har jag varit massvis med gånger o handlat. Tyvärr så tog ju jag min idiot inte med Auruclierna från mina förra rabatter:( //helen

    SvaraRadera
  6. Auriklar och luktvioler! Kan man ha det bättre? Jag har också både auriklar och luktvioler plus andra violer som blommar nu.
    Kan du inte skriva adressen till din aurikelleverantör?

    /Anja

    SvaraRadera
  7. Hej hopp, denna gråa aprillfredag! Hua mig vilket väder, nu har det börjat regna och det är kallt, inte ens katterna vill vara ute!
    Auriklar är en så söt blomma! Själv har jag inga, men det kanske blir någon gång :)

    Det är lätt att köpa frö :) men också roligt, hade jag haft mer tid, hade jag sått mer än vad jag gör. Idag skall jag gå ned i källaren och göra i ordning krukor för salladssådd och sedan ställa ut i lilla växthuset.
    Ha en bra fredag :)

    SvaraRadera
  8. Men åh, blommande tomater! Så härligt. Nu blev jag riktigt härligt avis. När sådde du?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  9. Sådden någon gång i slutet av Januari.Brukar alltid så vid den tiden.Och i år har det gått så bra.De växer och blommar jättefint.Alla sorterna har blomknopp.Gunsan

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.