Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 5 april 2012

Glad Påsk.

Önskar alla en GLAD PÅSK med en bild på min påsk kärring.Och med en Gullviva på bilden under.Om ni ska ut och åka i morgon Långfredag så snälla kör försiktigt.Det ska tydligen bli ett riktigt busväder då.
Det här är Kinesisk Riddarsporre.Sådd i år.Och fick i dag se att den har ju stora knoppar redan.Nu måste det blir vårvarmt snart igen.Annars kommer det att blomma över innan jag får ut plantorna.Sen önskar jag nya följare välkomna.
Ha nu en härlig och bra Påskhelg.Vi kanske ses på Blåkulla.

13 kommentarer:

  1. Önskar dej också en riktigt Glad Påsk! Hoppas att väderleksrapporten har fel, vill ju ha sol och värme nu./Lila-Christina

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt Skön och Härlig Påskhelg! Busvädret vill vi slippa, sol och värme vill vi ha istället!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Glad påsk på dig med :) Vad härligt det ser ut på bilderna från växthuset! och så långt du kommit! Himla bra med en kamin som värmer upp nu när det är kalla nätter, jag glömde stänga till dörren till växthuset i går kväll efter jag vädret och jag fick en chock i natt när jag vaknade och såg att det var flera minusgrader! Men de få växter jag har där (kryddor och murgrönsviol) ser ut att ha klarat sig, kanske tur att jag inte har kommit längre med sådderna :)
    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  4. En underbar fin påsk önskar jag dig!!

    SvaraRadera
  5. Jag tar med katten Samson på kvasten så ses vi på Blåkulla
    GLAD PÅSK
    maggan

    SvaraRadera
  6. Kul att se riddarsporren, har varit lite nyfiken på den. Men i år är det väl lite för sent ... men nästa år!
    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  7. Oj knoppar allredan :-)
    O gullviva i blomm härligt.Den doften är så söt o god.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    såg att du också heter Sigen. Jag har också det som första namn.
    Glad Påsk på dig
    Sigen Annika Marie

    SvaraRadera
  9. Men se! Där är ju jag på första bilden på väg till Blåkulla ;=)

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  10. Glad påsk på dej också. Jag flög iväg redan på skärtorsdagen. Har laddat med dubbad käpp i år! (:D
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Vad riddarsporren vuxit mycket redan!
    Glad påsk!
    /Cika

    SvaraRadera
  12. Vilket fint exemplar av riddarsporren.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.