Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 26 april 2012

Jag känner en stilla glädje.

Tog min kamera och gick ut i trädgården idag.Inget väder för att jobba efter som det kom ganska mycket regn igår.Och när jag gick där så kom tankarna på förra sommaren då jag fick beskedet att jag drabbats av bröstcancer.Innan jag då fick veta hur det skulle bli med efterbehandlingar och sånt så hade jag en period då jag var ganska deppig.Tänkte på alla i min släkt som gått bort i denna hemska sjukdom och tänkte att ska det bli min tur nu.Men se det var det inte.Därav rubriken på det här inlägget.Njuter så av att se hur naturen vaknar till liv nu och att veta att jag är frisk.Så några somrar till kan jag nog räkna med.Härligt.Över och under lite bilder på sånt som blommar och har kommit ganska långt i trädgården.
Många av dom har ju stått i växthuset så därför har de kommet långt.Som den här Pimpinellen.Ännu har ni chans  på boklotteriet .Har bestämt mig för att lägga till en till bok.Men det får bli en överraskning vad det blir.

6 kommentarer:

  1. Ja, bröstcancer är en jobbig sjukdom. Har tre vänner i kören som drabbats och går igenom behandlingar. Det glädjer mig att du mår och att sjukvården har blivit så bra på att behandla cancer.
    Vackra bilder!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vad underbart att surfa in på din blogg och läsa dina ord! Och jag hoppas att du får njuta många, många somrar till i din trädgård!

    /Ina

    SvaraRadera
  3. Det måste vara ett otroligt tufft besked och en jobbig behandling att gå igenom. Härligt att du är frisk idag och kan leverera dina fina foton på de vackraste blommorna!

    Kram

    Veronica

    SvaraRadera
  4. Ja vilken härlig tid du nu går till mötes :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Det måste ha varit en väldigt jobbig tid! Så skönt att det gick bra och att du nu kan njuta extra mycket åt vårblomningen och allt som kommer upp i år. Det har kommit långt hos dej ser jag. Härligt!
    Ha det fint!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt besked att du är frisk, så glad för din skull!! Underbart!.... och jag förstår att du kommer att njuta extra mycket i sommar efter allt det tuffa du varit med om!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.