Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 16 april 2012

Läkarbesök och sedan lite pyssel.

Se vad som blommar hos mig nu.Eastern Star är namnet på den sötnosen.
Och så en namnlös som är omgiven av Scillor.Lyser blått och vackert överallt nu i trädgården.
Och så det där med pyssel.Hade tänkt gå ut och städa en rabatt men så blev det städning på och kring mitt planteringsbord.Där hade samlats massor med skräp nu i vinter.Så det kändes bra att börja där.Har två leveranser med plantor på gång så då är det skönt att kunna stå här och plantera sedan.
Mina katter har fått komma ut på sommar vistelse nu och så har de tagit trädgårdstomten under sina vingar och skyddar honom.
Den här ljusstaken är en av de saker som jag köpte av Marie nu när hon har utförsäljning i sin butik.Har köpt fler saker men jag visar dom lite då och då..Och idag har jag vart på återbesök på Onkologen .Allt såg bra ut .Det enda som var lite fel var mitt blodtryck,Lite för lågt.Det var därför som jag har haft lite lätt yrsel ett par veckor.Men är det inget värre så är jag så glad.  

4 kommentarer:

  1. Härligt att höra att allt såg bra ut! Hoppas nu att yrseln lägger sig.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Skönt att återbesöket gick bra. Då kan du glädjas åt vårens och sommaren nu.//Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker ljusstake! Vad roligt att du ville bli min följare. Välkommen. Glöm inte att anmäla dig till utlottningen. Mvh Therese

    SvaraRadera
  4. Underbart att höra att läkarbesöket gick bra.
    Hoppas att blodtrycket ordnar till sig även om du måste medicinera för det.

    Gillar verkligen ditt planteringsbord, det är helmysigt.

    Äntligen är våren på G.

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.