Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 15 april 2012

Mässan.

Så har vi då gjort mässan.Och vi var besvikna både dottern och jag.Så mycket kläder ,mat och annat som ju inte hör till en trädgårdsmässa.Vart var alla fina uppbyggda montrar som man brukar se och som man kan få tips och fina idéer av.Hittade inte några nyheter.
Men den här mannen träffade vi.Och när jag går fram så säger han.( Det är ju Gunsan).Gissa om jag blev förvånad.Han kände igen mig från bloggen och kom ihåg mitt namn.Gjorde mig mycket glad.Så det blev en trevlig pratstund med honom.Och när jag kom hem så hade jag mail från honom att nu var min beställning klar att sändas när betalningen kommer in på hans konto.Så det fixade jag direkt.
Dessa uppstammade och formklippta tallar får mitt hjärta att slå några extraslag.Så himla fina.
Och de Japanska silkeshönsen fick jag lust att stoppa i en kasse och ta med hem.Vilka scharmtroll
Två sådana porslinkulor fick komma med hem En rosa och en blå.
Och två fina Ekollon  som Zeta sålde hittade också vägen ner i min kasse.Men det var det enda jag köpte.Men på hem vägen stannade vi till i dotterns butik och hämte saker som jag beställt av henne.Hon hade sålt ut massor med saker för nu lägger hon ned sin butik.Hon kan inte försörja sig på den tyvärr.Men dom sakerna visar jag en annan gång.Hoppas ni har haft en solig och fin söndag.( I stockholm låg det kvar ganska mycket snö.)

4 kommentarer:

  1. Det är alltid kul när någon som man inte räknar med, känner igen en! Och det är kul att det finns folk som kommer ihåg namn!!
    Själv kommer jag ALDRIG ihåg namn, vilket kan bli lite pinsamt ibland när man är aktiv i en massa föreningar som skribent. Men jag brukar varsko folk om det. Däremot så är jag enormt bra på ansikten och röster, så det jämnar väl ut sig.....
    Läste förra inlägget och såg att ni också har en del mastodontjobb för er i trädgården. Visst är det härligt! *fniss*

    SvaraRadera
  2. Det var precis så jag kände också när jag gick runt och tittade i torsdags. Nåja, vi får hoppas på bättre mässa nästa år.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vad synd att ni blev besvikna på mässan. Tråkigt när man sett fram emot något länge och det inte blir som man hade tänkt. inspiration är ju en viktig del på mässa. Glöm inte att anmäla dig till min tävling på bloggen. Mvh Therese

    SvaraRadera
  4. Hej Gunsan,
    It was very nice to meet you, it's always pleasant to meet fellow bloggers face to face. Have just started to dismantle the stand , will finish it tomorrow & then drive home. Will confirm delivery date for your auriculas when i get home on Monday.
    Best wishes Ray

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.