Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 10 april 2012

När jag var i växthuset i går så fick jag för mig att plantera dom Rudbeckiaplantor som jag hade stod där på tillväxt(Vilket dom verkligen gjort)I en stor kruka.Tänkte att det blir lättare att hålla sniglarna borta från en kruka.Dom älskar Rubeckiabladen.Sådde vita och satt ut förra året och dom hittade sniglarna snart så i höstas var de illa  snigelskadade.Tror jag ska gräva upp de vita och sätta i en lika dan kruka som de här dubbeldäckarna.Har tre sådana krukor.Vore ju fint att ha alla tre fyllda med Rudbeckia.Jag har ju fler sorter i Trädgården
Nu har den här Hostan växt så mycket så jag kan se vad det var för en som jag satt .Kommer ihåg nu att den stod under ett stort stånd med Höstanemoner som jag grävde upp i höstas.Och då följde den här med upp.Den är en liten låg sort.Har tyvärr inget namn .Tycker den är fin med den gulgröna kanten.Ska samplantera den och några andra i en stor kruka med perenner senare i vår.

8 kommentarer:

  1. De där rackarnas sniglarna, hopplösa är vad dom är. Gäller att starta kriget tidigt.
    Fina växter!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Älskar hostor, finns så många olika sorter.

    SvaraRadera
  3. Ja sniglar, det är ett jäkla ottyg det! Här har vi inte speciellt mycket sånt, men för ett par år sen hade jag ett snigelangrepp (vanliga -fast vita - svenska sniglar) i murrabatten - men bara där. För övrigt var det nog alldeles för torrt. Så jag la ut sådana där små pellets mot sniglar och sen har det varit lugnt. Jag har ju en massa funkior precis bredvid så det hade inte varit kul om dom fortsatt äta!!

    SvaraRadera
  4. Det är så fint med rudbecior.

    Synd att sniglarna tycker om bladen, kanske ditt tips att ha dem krukodlade hjälper bra.

    Vilken fin hosta, Kanske någon som frösått sig?

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. La ut på facebook att butiken upphör. Det tog skruv, hihi.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Ja nu kanske det blir fart på försäljningen.Synd bara att det är fel orsak.Men bra om du blir av med allt.Kram mamsingen.

    SvaraRadera
  7. Men du är ju helt otrolig på att dra upp växter från frö.... djupt imponerad blir jag! Vita Rudbeckior....Tack för inspiration :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  8. Så trevlig blogg! massor med trädgårds inspiration och tips. tack! hit kommer jag snart igen. Har blivit din följar! Mvh Therese

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.