Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 25 april 2012

Nu börjar jag plocka ut och avhärda.

Den här rosbusken har jag haft i växthuset i vinter.Så den har ju kommit långt.Den får stå här i ett skyddat hörn med skugga halva dagen.När solen kommer fram där så lägger jag över en bit odlingsväv så inte solen bränner.på så sätt får den vänja sig vid utelivet en bit i taget.
En kruka med Aklejor har även den tillbringat vintern i v-huset och därför blommar dom redan.Bilden under är från samma kruka.
Och här har jag varit djärv och satt ut ett Pampasgräs.Sätter en murarhink över på kvällen.Som skydd.
Det syns lite dåligt på bilden men jag har tryckt ned käppar i marken och bundit snören mellan och även bundit fast käppar vid snöret för att få det lite stadigare.Rådjuren klampar alltid ner i den här sluttningen och jag har en del små fina växter som jag inte vill att deras vassa klövar ska trampa ner.Kanske det här kan få dom att ta en annan väg.
En viva från frön som jag sått.Det var en påse med mixblandning
Den rosa Pärlhyacinten som jag satt i höstas.Den är pastellrosa.
Men den här Tulpanen är inte den som jag köpte den som.Jag beställde en vit med blå mitt.En botanisk tulpan som heter Albo coerulea oculata.Det gör mig så besviken att det är fel sort dom sänt mig.
Jag har grävt upp en massa Aklejaplantor från en sålåda som de växt i sen förra året.jag satt alla i en stor keramik kruka.Här har jag lutat en murarhink över för att skugga när de är nyplanterade
Och muren är upprättad och klar.Nu kan jag ställa krukor där på kanten i sommar om jag vill.Så vill jag hälsa Mia välkommen som ny följare.Nu är det bara ett par dagar kvar tills jag drar två vinnare av böckerna.Ska bli skoj att se vem av er som har turen med sig.      

6 kommentarer:

  1. Vad fint du har det och vad långt våren har kommit hos dig. Ljuvligt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Pärlhyacinten är ju jättefin och du får inte vara besviken på den botaniska Tulpanen....superfin ju!//Hlen

    SvaraRadera
  3. Trist när det blir fel händer ju då o då tyvärr..jag har den vita med blå mitt men den är så dålig på att föröka sig hos mig... händer ingenting...
    Ser att du nu har en aurikel teater :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin mur du har och söta vårblommor! Aklejan var fin!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Tänk vad ett växthus får fart på växterna!!!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Kära nån så det växer hos dig Gunsan!. Vad fint det kommer att bli med krukor längs muren.

    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.