Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 9 april 2012

Nu har jag blivit lite tossig.

Knappt jag vågar visa vad jag gjort.Men jag skyller på den som la ut en bild på Trumpetclematis på Facebook.När jag googlade på namnet så hamnade jag på en sida som heter  www.joyseeds .fi     Och där fanns det lite andra godsaker som jag bara inte kunde motstå.Så det här är vad jag köpte fröer av.
Pusatilla Turczaniowii
Krypveronika
Hässelklocka vit.
Helbladig clematis rosa
Drakört.
Blå bergsjuvel.
Lunddocka.
Trumpet clematis.
Dom flesta skulle ju ha såtts redan men ska de ha kyla så får det bli i kylskåpet.Suck. Mannen i huset får nog spader när han läser det här.Som om jag inte hade nog med växter redan.Men nog ska jag kunna klämma in de här med någon stans.

10 kommentarer:

  1. Underbart! Jag är också mitt uppe i samma "missbruk". Hittade Esters trädgårdsbutik http://www.mamut.net/esters/, och så ska jag till trädgårdsmässan i Stockholm. Hade ju tänkt spara mig till dess men frestelsen blev för stor...
    Ha en bra dag
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig galenskap Gunsan! Precis som det ska'va';)!
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Ja udser....vad lätt man faller för lite fröer. Men det är en härlig kompott fröer su beställt. Hässelklockan växte vilt hos oss där vi bodde förut....nån snäll pippi som tagit med lite fröer kanske:)//helen

    SvaraRadera
  4. Wow så mycket fint du beställt! Visst är det farligt att gå in på såna sidor, svårt att motstå godsakerna:))
    Ha en fin dag!
    Margot

    SvaraRadera
  5. Jamen, det är klart det får plats! Det är ju så lite i kylen ändå efter påsk? Och när de väl kommer ut i jord så ser de ju ut som de alltid varit där:)

    SvaraRadera
  6. Jaha, då är det nog bästa att vi håller hårt i lilla mamsingen på mässan och bara ögonshoppar där.

    Stackars papsen, hehe. Döttra din...

    SvaraRadera
  7. Vilka fina växter du kommer att få
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  8. Herlig - herlig!

    Kjempe fin blomster!

    SvaraRadera
  9. Känner igen mig. Man vill ha så många olika sorter. Lycka till med dina fröer.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Finns det hjärterum... Klart du kan klämma in några till.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.