Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 2 april 2012

Nu kommer fotogenkaminen till användning.

Fy så kallt det har blivit..Glad att jag har kaminen nu den håller ca 10+ där i växthuset.Och jag har inte full styrka på.Hade det första gången och då blev det så varmt att takluckorna hade börjat öppna sig.
Plantan på bilden är Fingerborgsblomman Foxtrot.Fick plantera om dom för ett par dagar sedan då deras krukor var alldeles för små.De växer som bara den.
Och Jordgubbsplantorna som jag satte i små krukor i höstas har den ena redan blomknoppar.Det är det på den stora krukan med plantor med.Den krukan har som små balkonger på sidorna där det växer också.
Nu har det börjat röra på sej i de här krukorna efter att jag skolat ut dom.Det är mina Kaskadberjsvallmon.De var ju så små när jag gjorde det så jag var lite orolig för hur det skulle gå.Men det ser ut som alla klarar sig.
Hälsar nya följare välkomna.

9 kommentarer:

  1. Hittar fler ömma ställen, fniss..... Älskar dig lilla mamsen, bra att du lyder din lilla dotter, hähä.

    Stor KRAM, Mu

    SvaraRadera
  2. Va bra med en värmekamin! Här blåser det isiga vindar och et snöar på tvären!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  3. Det växer verkligen så det knakar hemma hos dig och en kamin i det här vädret måste vara perfekt. Ska bli spännande att se hur mycket du blir tvungen att köra den under våren.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Det er greit å ha en varmeovn nå som det ble kjølig igjen!

    Håper sola kommer tilbake igjen snart og at vinden gir seg.

    Ønsker deg en fortsatt fin mandag.

    SvaraRadera
  5. Visst är det attans kallt! men det växer dra hos dej!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  6. otroligt vad det växer hos dej
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  7. Det var intressant med en fotogenkamin tycker jag! Kostnad? Det är ju alltid det stora problemet med kallväxthus...alltså att det blir kallt om det är kallt ;) Har funderat mycket hur man löser det men har aldrig tänkt på kamin..... :)

    SvaraRadera
  8. Vad det växer hos dej! Så skönt att ha en kamin att ta till nu när det är så ruggigt! (:D
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  9. Så härligt det låter med en kamin! Jag brukar fantisera om ett större växthus med en vedeldad liten kamin vid norrgaveln - tänk att sitta där inne och lyssna till en sprakade brasa. Mmm ...

    Kram och solsken
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.