Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 22 april 2012

Tomaterna på plats i växthuset.

Nu så är det klart med mina tomater.Alla på plats.Har ju en hel del plantor kvar i källaren men dom ska till sonen senare.Hoppas det blir någon gång i mitten på Maj.Måste vänta tills han är hemma från Kina och kan sätta på bevattningen och byta jord i växthuset.Men oj så skönt det känns att ha kommit så här långt.
Och här står nu alla mina Aurikler samlade på en hylla .Men de ska stå på två lika hyllor sedan.De ska sättas upp på en vägg.
På den här bilden och dom som kommer sedan är dom växter som kom från Larz.Står nu samlade på en hylla.Och där ska nog en del av dom bli kvar i år.Hade ju tänkt att göra en egen rabatt till dom nere på grusgården men känner att jag inte vill ha fler rabatter nu.

8 kommentarer:

  1. Härligt att få in tomaterna i växthuset!!Ser att du har mycket smått och gott där också..
    Ha en underbar söndag!!

    SvaraRadera
  2. Oj oj det var inte dåligt vad mycket fint du beställt!O en aurikel teater har du oxå:-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Men vilken grönska du har i ditt växthus. Har läst i kapp mig lite nu. Tänk om man hade ett växthus ändå.
    Önskar dig också en härlig söndag och fin start på nya veckan. Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Du är såååå duktig och de växter du har i ditt växthus ligger så långt före mina!? Jag vågar inte flytta mina ännu eftersom vi inte har värme därute. Hoppas tomatskörden blir stor efter din omtanke!

    //Veronica

    SvaraRadera
  5. OJ, vad flitig du är(har läst ikapp lite var ett tag sedan jag läste bloggar) och vad det växer
    du har det så fint,önskar att jag hade ett växthus
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  6. Jag blir helt imponerad när jag ser dina bilder. Vilken anordning!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Åh, så smidig bevattningen ser ut. Är du nöjd med den? Har sett den och funderat på att skaffa den, men har inte kunnat bestämma mig.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  8. Den är jag jättenöjd med.Har gjort tomatodlingen så lätt och rolig.Och så kan resa bort utan att skaffa vattningshjälp.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.