Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 29 april 2012

Tungt att köra sten i skottkärran

Det här här en del av dagens jobb.Har kört sten till den här kanten idag.Första lasset tog jag för många .Jäklar så tungt det blev.Tungan hängde som en slips när jag kom fram.Men man lär sig på sina misstag .Nästa lass blev betydligt lättare.Jag fyllde på massor med ny jord där igår.Sedan har jag satt ut dom fingerborgsblommor jag sått.Och två olika vivor som jag köpte tidigare i vår. Blev inte så tokigt.
Nu blommar det här lilla prydnadkörsbäret.Kojou No Mai.
Ock vid foten av det så planterade jag ut Svavelnejliksplantorna.Tror det blir bra med dom där.
och här och även på nästa bild så är det alla plantor som jag sätter ut på dagarna nu så de får vänja sig vid utelivet.
attans så söta dom blir.De Kinesiska Riddarsporrarna.Först när blomman öppnar sig är dom nästan vita ,men för varje dag som går blir dom lite mer rosa.Och jag gillar den gröna pricken på blommans utsida.
Här har jag satt dom i en stor cementkruka.Där får de stå i sommar.
Har satt ut mitt Myrtenträd nu.Det minskar på växter för var dag nu nere i källaren.Skönt.
I terrakottakrukan har jag en Rudbeckia som jag köpte förra året.Färgen är mjukt gulvit och så är den helt fylld.Ser  ut som en tofs.I den andra krukan är det en nejlika.Blommorna är så söta när de kommer.Jag har fått mycket gjort ute och i morgon ska jag ta bort näten runt rosorna och fortsätta att klippa dom.Har klarat av några men det finns fler.
Önskar alla en trevlig Valborg och Första Maj helg.

6 kommentarer:

  1. Så fint du har det med alla växterna. Avhärdning är ju vad det är men jag tycker att det är värt det. Några gånger har jag struntat i processen med resultatet att växterna blir mindre och inte alls som man vill ha dem.

    Den vita riddarsporren är fin - håller med att den gröna pricken gör det hela!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hei!

    Høres ut til at du har hatt en kjempe fin dag i hagen.

    Det er deilig nå fremover og det er herlig å få ut noen av plantene til herding.

    Kos deg og nyt dagene videre!

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket plantor du avhärdar. Jag har sprungit klart med mina, nu är det växthus med fiberduk några nätter och sen får de sköta sig själva (om inte frosten kommer förstås). Jag gillar dina stenkanter, väl värt jobbet.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, oj! Motionssugen? Vad fint ni gör i trädgården. Den blir som ny,,,, ;-) Latar mig lite idag och tar tag i butiken på onsdag för att städa upp.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Det lilla prydnadskörsbärsträdet var otroligt sött, skulle kunna tänka mig ett sådant någonstans!
    TREVLIG VALBORG
    Susie

    SvaraRadera
  6. Gillar det lilla prydnadskörsbäret! Alldeles lagom stort! Vad mycket du har fått gjort i trädgården redan!/Lila-Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.