Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 7 april 2012

Var är våren?Inte här.

Fy attan så kallt och snö ute.Vem har beställt det här.Ja inte jag i alla fall.Tände kaminen i går kväll och senare skulle jag ut och kolla hur det gick.Då hade den nästan slocknat och tempen hade sjunkit till 4.5 grader.Tänk om jag inte gått ut och tittat till den då hade det kunnat bli katastrof.Innan snön fotade jag några Julrosor .Såg att ett par stånd hade farit illa i kylan och slokade ordentligt.Hoppas de repar sig.
De här små gröna topparna är för mig en ny bekantskap.Trodde ett tag att de inte skulle komma upp.Men så en dag så var de där.Det är Ramslök som jag satte i höstas.Hoppas de blommar i år.
Hälsar nya följare välkomna.
Glöm inte att teckna er för boklotter.
Fortsatt trevlig Påskhelg.

8 kommentarer:

  1. Men vilken söt julros. Bedårande. Ja, vårvärmen har försvunnit här också, men, men, den kanske kommer tillbaka i slutet av nästa vecka. Ha en fortsatt bra påskhelg.

    SvaraRadera
  2. Kjempe fin julerose! Her er det også veldig kaldt, selv om sola skinner så blåser det kjempe surt!

    Håper det snart blir bedre og at våren kan fortsette! Klem

    SvaraRadera
  3. Så vacker julros! Ja våren har verkligen kommit av sig. Ha en fortsatt skön påskhelg. Mvh Lena/Lenas Trädgårdsrum

    SvaraRadera
  4. Vackra julrosor vilken tur du hade
    Ha en fortsatt fin påskhelg
    maggan

    SvaraRadera
  5. Gode billeder.
    Din julerose er skøn.
    Ha` en god påskedag.

    SvaraRadera
  6. Underbar Julros! Och det passar ju nu när det är julväder:)hihi, eller så kul är det ju inte, vill ha sol o värme nu //Helen

    SvaraRadera
  7. Underbar julros! Ja, man får verkligen hoppas att alla växter överlevt den senaste tidens kyla, snön var ju inget farligt - men vi hade -8 grader igår natt!!
    Jasså, du vågar sätta ramslök i rabatten!?
    Själv fick jag några ruggar kaiplök av en trädgårdsväninna och var överlycklig när dom tog sig och började blomma. Ända tills jag var hemma hos en annan trädgårdsvän och han berättade att det är rena ogräset. Han hade hela gräsmattan full och blev inte av med dom.....

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.