Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 13 april 2012

Vår lutande mur.

Här ser ni vårt påbörjade jobb med muren.Det är ett enormt tryck på den så den lutade i en båge ut och nedåt.Den biten som är kvar på sida är kvar i sitt ursprungliga läge men den andra biten måste bort och göras om helt.Marken sluttar inte mycket men det räcker tydligen.När vi flyttade hit så var det en mur av grova slipers men så en vår så hade även den blivit flyttad av trycket och var på väg att rasa.Då gjorde vi den här. Och så är det dags att göra om igen.

7 kommentarer:

  1. Oj vilket jobb! men det blir fint :) Lusläser just nu allt som har med murar, slänter och etager att göra, skall påbörja lite justering i min skogsbacke.
    Skall ni ha en trappa oxå? Det ser ut som om man kan gå ned från gången vid grinden, till rabatterna.

    Tur i alla fall att vädret är bättre och att man slipper frysa när man är ute. Ha en bra helg :)

    SvaraRadera
  2. Vi har haft en trätrapp som R gjort.Vi har inte bestämt ännu om det blir den eller om vi bygger i sten.

    SvaraRadera
  3. Hej o hå! Hoppas ni får ordning på det där. Marie

    SvaraRadera
  4. Om jag var ni så skulle jag göra långa två lååååååååånga trappsteg där muren nu är borta. Låt de murdelarna som är kvar vara kvar och så göra två steg, gärna lite breda. Där kan ni sen ha stora krukor med vintergrönt eller andra vackra växter. Då slipper ni trycket och det är så snyggt, känns öppet och inbjudande.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. När jag ser på bilderna igen så ser jag att det kanske blir tre steg.
    Kram igen.
    Hélena

    SvaraRadera
  6. Vilket jobb! Det blir fint när det är klart. Lycka till!
    /Cika

    SvaraRadera
  7. Dette tror jeg kommer til å bli så fint. Det er flott med steinmur i hagen! Gleder meg til å se muren ferdig.

    Ønsker deg en fin fredagksveld.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.