Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 17 april 2012

Växtleveranser.

Idag har det varit som julafton med paketöppning.Två leveranser med växter.En med bil fram till dörren och den andra hämtade R på posten åt mig.I den ena var det fem stycken Julrosor som jag beställt från Horto green AB.Plantorna var så kraftiga och fina.Nu har jag krukat om dom och så får de stå i växthuset tills det går att plantera ut.
Den andra leveransen var från Larz Danielsson och Spezialplant.Många Primulor.Titta på nästa bild dom ska ju till att börja blomma.Det är Primula aureata och Primula sieboldii alba
Aethionema oppositifolia.Den är även den på gång att blomma.Sedan var de här med på den leveransen Dicentra cucculria,Primula sonchifolia, Adonis pyrenaica,  Geranium pratense Plena,  Primula maximowiczii,  Primula  albenensis, Anemone nemorosa Pink Delight,  Geranium pratense laura,Primula dentculata alba, Codonopsis subscaposa och Primula orbicularis.Och dom Auriculas som jag beställt hos Ray är på väg och kommer den här veckan.Även de fröer som jag beställde är på ingång.Det blir mycket nu.Men så roligt.Plantorna från Larz var utav mycket fin kvalitet.I morse var humöret inte på topp när snön började vräka ner.Dagen har sedan fortsatt med regn,snö och sol .Just nu är himlen kolsvart bortöver.Hoppas det går åt ett annat håll. 
Den här fina lyktan var en av de saker som kommer från Maries shop.Nu har jag satt en liten blomma i den.                                                                                                                                      Glöm inte mitt boklotteri.      

9 kommentarer:

  1. Åh, eller hur är det suuuperkul med blomleverans:) Jag fick också några småplantor på posten idag som jag beställt, så de ska planteras i varsin kruka ikväll:)//Helen

    SvaraRadera
  2. Herlig med pakke i posten! Jeg har også fått pakke i dag, og har som deg hatt juleaften.

    Klem

    SvaraRadera
  3. Åh så roligt med växtleveranser. Jag får mina från Larz när jag åker till Nördlördagen hos Korn så det är ett tag kvar. Hoppas han lagt undan det jag ska ha.

    Fina julrosor också ser jag. Härligt.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Kul med växtpaket. Jag fick också från Horto Green idag.
    Trevlig kväll!!!!

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint. Förstår att det var som julafton för dig.

    SvaraRadera
  6. Åh vad roligt!Jag har beställt från samma ställen som du :-)
    3 leveranser att vänta på alltså :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Så roliga plantpaket du fått!!!Jag väntar ju på min vinst från Hortogreen jag och primulor från Ray:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  8. Jaha! Då var det dags att plantera och pyssla igen. Bra att det gick bra hos läkaren. Ringer senare idag och hör mer.

    Kram Mu

    SvaraRadera
  9. Kul med så fina plantor, men trist att vädret sätter käppar i hjulen för plantering!
    Jag hann ju - tyvärr - med att plantera lite saker innan kylan kom tillbaka, så nu är väl dom döda. Men mina två vinrankor bäddade jag in, så dom bör ha klarat sig!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.