Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 8 maj 2012

Blandade sysselsättningar idag

Det blev inte så mycket jobb ute idag.På förmiddagen tog jag en promenad till biblioteket för att lämna tillbaka och låna nya böcker.Vill alltid ha något hemma som jag kan läsa.
Men sen efter maten gick jag ut en stund och fixade den här rabatten vid infarten till vårt hus.Där har vi våra soptunnor står i ena änden.En braplats för killarna som tömmer.Jag har rensatt bort en del ogräs här.Det här är en sån rabatt som har blivit lite eftersatt,men nu fick den gödsel och ny jord.Kanske kan jag plantera någon av mina frösådda Clematis här vid träden.Har murgröna som kryper över marken och en vit Vial.Sen växer här Gultörell,Kungsljus,Lavendel,En Rosa ros,Strandveronika,Fjällbrud och några gräs plus en del fetbladväxter.Det var dagens arbete.

1 kommentar:

  1. Hei!

    Høres ut som at du har hatt en super fin dag. God bok å lese i og en flott hagen å jobbe i! Herlig!

    Ha en fin kveld. Klem

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.