Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 30 maj 2012

Dagens jobb.

Äntligen så har jag med R s hjälp fixat klart rabatten med Såpnejlikorna som växt in och upp i alla växter och tagit över en tredjedel av rabatten.De växter som jag ville spara grävde jag upp och rensade så gott jag kunde.Resten klippte jag av vid jordytan.Efter det så la jag på ett lager blöta tidningar och sedan på med ett bra lager med jord.Nu får det här vara så till nästa år då jag förhoppningsvis kan börja sätta andra växter där igen.
Hittade en gammal trälåda som jag satte alla mina terrakotta krukor i.Nu har jag bra översyn på vad jag har.Ovanpå lådan satte jag krukan med den gammeldags rosen i .Det är soligt och varmt där mot väggen.
Ännu en Amaryllis som blommar.Den här är väldigt vacker med det gröna inne i blomman och så är den ju nästan fylld.
Och detta mina vänner är plantor från testet med GA-3 medlet.Det har fungera jättebra.det är några sorter som inte visat sig över ytan ännu.Men den här gången var jag ju förståndig och sådde bara några frön av varje sort.Så det finns kvar i påsarna för framtida sådder.
Tack för att du hälsade på.Skriv gärna en kommentar.
Ha det gott.

5 kommentarer:

  1. Skönt att få ordning i rabatterna och kul att få plats med nya växter:) Helen

    SvaraRadera
  2. Såpnejlikan har en söt blomma men tyvärr sååå invasiv. Härligt att få rabatten städad och förhoppningsvis fri från Såpnejlikan.

    Vacker Amaryllis!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Fy för såpnejlika vilket ogräs det är
    Lite tråkigt när man ser att det säljs såpnejlika och svalört på nätet de ser ju fina ut men kan förstöra en hel rabatt på kolonin har många oerhörda problem med dessa växter
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Ja du, det är många av dom vackra växterna som man gått på att sätta i trädgården - och så visar det sig vara ett riktigt ogräs! Inte kul - och så gör det att man får extra mycket jobb!!
    Visst är det otroligt med privat sjukvård, det är trevligt och det går snabbt, men herregud vad dyrt det blir! Till det kommer hotellvistelsen vid operationen för oss tre (måste bo nära) samt alla (c:a 6-10) resor fram och tillbaka som kostar mig 1000:- och oss 1500:- varje gång. Men...efter alla vattenproblem så blir det ju ingen pool, så dom pengarna kommer till bra nytta nu!!

    SvaraRadera
  5. Det är mycket härligt på gång fortfarande, härligt när frön gror och rabatter fixar till sig.
    Ha det så fint! (:D

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.