Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 5 maj 2012

Det blåser kallt i dag.

Så det blev inte så mycket jobb ute idag.Lite jobbigt när det blåser så hårt.
Men det blir många bilder idag.Den första här är en rosa Skäggört.Sådde den förra våren och den har stått i en hink sedan dess.Men nu idag så fick den en plats i rabatten utanför vår altan.Massor med knopp redan då den tillbringat vintern i växthuset.
Detta är en perenn som heter Pi Pi .Spanskt Bergslejongap.Ett enda frö som grott.Blommorna blir Vita med lila strimmor och gult svalg.Hoppas den förökar sej själv.
Rosenkvitten
Sarah Lodge
En av dom nya från Ray.Grimson Glow.
Border Aurikler.Står ute i rabatt.Massor med knoppar.
Julhyacinter som fått nytt liv.
Vitt Ormöga.
Rosenmagnolian är fin i år
Vårlök eller Vårstjärnor.Vet inte vilket som är rätt.Dyker upp överallt.
Och se här en av dom tre lökarna är rätt i färgen.Så glad jag blev.Finns en knopp kvar som inte har visat vilken färg det ska bli.Hoppas det blir den rätta.
Amaryllisen har tagit fel på tiden igen.Men det gör inget.Fick se det igår.Jag hade slutat att vattna den för ett bra tag sedan.Och poff så tittar det upp en knopp.Tror jag har en till på gång nere i källaren.
Ha nu en fortsatt trevlig lördag.

9 kommentarer:

  1. Vad mycket som blommar hos dej
    jätte fina bilder
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Oj vad många blommor! Roligt att se. magnolian var väldigt vacker i färgen. Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  3. Det var en koselig runde hos deg. Mye flott som blomstrer!

    Utrolig flott å ha Amaryllis nå da! Spennende å se når det blomstrer.

    SvaraRadera
  4. Hu gör man för att överleva amaryllis??

    Veronica

    SvaraRadera
  5. Riktigt snygg den där vitlila tulpanen! Har den ett namn? Och Sarah Lodge var väl en riktig primadonna :)

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket fint som blommar hos dig! Tulpanen är riktigt läcker, undrar oxå vad den heter! Kul när amaryllisen överraskar på det sättet!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Fin fin magnolia!O vårlök i massor gillar :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. ÅÅ vilka fina vårbilder på blomfägring. Kan behövas nu då vi åter har fått snö:(
    Ha nu underbar helg!!

    SvaraRadera
  9. Margot och Tant Otteskruv klart tulpanen har ett namn glömde bara skriva.Den heter Tulipa humilis Albo coerulea oculata.
    www.fron-och-sant.se

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.