Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 12 maj 2012

Det här ska bli så roligt.

Nu kan jag börja gjuta plattor och kantsten så snart jag får hem betong.Såg ni dom här på mässan?De var så snygga så när jag kom hem satte jag mig vid datorn och beställde en kantsten och två olika trampstenar.Sen har jag köpt färgkroppar och och en sort som man stryker på så ser det ut som rostig metall.Ska använda hönsnät till armering så dom blir hållbara.Det här ska bli så spännande.Om man vill kan man göra väggtavlor av dom genom att bara fylla formen till halva tjockleken,och sätta fast upphängning på baksidan genom att trycka ner det i betongen innan den stelnat.
Har inte jobbat ute idag.Det är kallt och med jämna mellanrum kommer det upp svarta moln som släpper ifrån sig lite vatten.Men en liten fotorunda blev det.Här börjar Skogsvallmon att öppna sin små solar.
Och det här som jag först trodde var det Indiska Fotbladet som jag satt ut i höstas.Det var ju ett Purpur treblad.Vilken lycka.Fattade inte att det var ett sånt som grott.
Men det här är Indiskt Fotblad.Nu ser jag hur annorlunda det är.Ock en bit ifrån de här två så kommer det upp något annat som jag är mycket spänd på om det kan vara en Hundtandslilja.Håller mina tummar för att det är så.
När jag tittar på hur en Ormbunke ser ut när den pressat upp sina kurviga blad då kommer jag att tänka på urtidsdjur och djungel.Kan nästan se en orm eller något annat djur ringla eller smyga fram bland Ormbunkarna.Dom tillhör nog växternas överlevare.Och så vackra är dom.
Glömde skriva att jag har lagt in namn under bilderna på mina sidor med Aurikler.Ifall någon vill veta.

11 kommentarer:

  1. Vilka fina former att gjuta betong i. Var får man tag i sånna?

    SvaraRadera
  2. Dom kan du köpa hos www.villaelvira.se Dom har ganska många att välja mellan.

    SvaraRadera
  3. Jag stod och tittade på dom på Rum&Trädgårdsmässa....Jag blev lite snål där men nu ångrar jag mig såklart! Jag går in på webben och beställer ett par!

    Tack för tipset :)

    I morgon MÅSTE solen skina så man får lite gjort därute1

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Vilke roliga formar! min favorit är den sista. Roligt att gjuta i betong. det är en av mina stora hobbys. Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Wow vilka fina mallar! Har du lust att berätta var man kan beställa mallar? Jag har letat utan att hitta något vettigt.
    Våren ser ut att ha kommit längre hos dig än hemma hos mig!
    /Anja

    SvaraRadera
  6. Gillade också formarna jag såg på Rum & Trädgård.
    Får nog ta och göra en beställning :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  7. Vad mycket kul och snygga växter du har i din trädgård nu! Magnolian blommar sååå fint!
    Ska bli kul att se hur fint det blir med dom nya trampstenarna.
    trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Åhh, så snygga mallar du köpt.
    Kommer att bli superläckra kantstenar och gångplattor då allt är klar. Hoppas du visar här på bloggen det färdiga resultatet.

    Purpurtrebladet är supersnyggt!

    Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Det verkar jätteroligt att gjuta i betong! Måste prova någongång!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  10. Jaaa, jag såg dem! Härliga former, vill också ha. Trädgårdskompisen Monica och jag pratade om att sambeställa några former. Jättekula att gjuta. Ska bli spännande att se dina färdiga alster sen (:D
    Fotblad är ju för härliga, jag ska ha ett här men har inte sett det ännu.
    Ha det fint i veckan!

    SvaraRadera
  11. Vad mycke fint du har att glädjas åt!
    Måste oxå kolla efter gjutformar Acchlejorna ska ha en skaparkväll snart!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.