Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 9 maj 2012

Det regnar.

Ja idag blir det en dag inne.För nu regnar det.Och det behövdes.Börjar bli torrt nu.Se så det blommar i den här rabatten.Kungsängs liljor i massor.Och Pärlhyacinter.Såg att liljorna har dykt upp på ett par ställen i gräsmattan.Så nog förökar de sig.Den här rabatten är mitt nästa jobb.I andra änden så växer det Dagliljor och Julrosor, Gula rosor och en ljust rosa.Och bland dessa så växer Såpnejlikan överallt.Jag har börjat gräva bort den men det är mycket kvar ännu.Men bort ska den innan den kommer till den här sidan med liljorna.
Tulpanen Uncle Tom
Gultörel
Lewisan Tweedy har börjat sätta massor med knopp.Den är så vacker när den blommar.Har ni regn hos er ni med?

4 kommentarer:

  1. Det är inte klokt vad det regnar!
    Jättefint med alla dessa kungsängsliljor :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Min lewisia blommar helt fantastiskt med jättemånga blommor. Vilken underbar rabatt med alla kungsängsliljor.
    Hos mig regnar det inte. Mulet och 15 grader varmt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, här känns det som ett riktigt vårregn!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint med liljor och hyacinter. //helen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.