Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 18 maj 2012

En liten fredagsbukett.

Plockade jag till oss när jag slutade rensa ogräs idag.Det finns så många Gullvivor i rabatterna så jag känner mig nästan rik.Då kan man kosta på sig att plocka in några.Annars så tycker jag de är vackrast där de står.Hittade flera plantor av en sorts Smulgubbe som jag fått av min syster för många år sedan.Trodde de var borta från trädgården men det var de inte.Så jag grävde upp en del och planterade under Flädern.Lade på ny jord där först.Där de växte var det väldigt torr jord och näringsfattig.Dom är så goda de där gubbarna. 

Den här tulpanen heter Texas Flame.Mycket färgstark.

Fågelbadet är populärt bland fåglarna.Tror de känner sig trygga där i hörnet.Där kan de gömma sig i grannens Syrener och häckar.

Den här pelargonen planterade jag om för några veckor sedan och nu växer den så det knakar och blommar.Har satt den i växthuset nu så den får vänja sig vid uteliv lite i taget.

Även Törnrosas Kjortel har fått komma ut i växthuset.Börjar vara ganska mycket knopp i den.

En Amaryllis.

Och en till.

De nya Jordgubbarna.Ska bli spännande att få smaka på dom för första gången.Tänk om man inte gillar smaken.

Det här är ampel jordgubbarna och några Petuniaplantor.

Pionvallmo i blandade färger.På söndag ska dottern och jag åka och kolla en trädgård och en växtmarknad.Ska bli så roligt.Måste komma ihåg att ta med kameran.Tack för att du tittade in .

4 kommentarer:

  1. Fin helgbukett du plockat in, när vädret är så kyligt så man inte kan sitta ute och titta på blommorna så får man plocka med sig dem in.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad tidigt din pelargon blommar!!?? Mina är bara blad än så länge. Förutom en Mårbacka som jag köpte och inte är "överlevare"!

    Ha en härlig söndag!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag önskar att fåglarna ville bada hos mig också! Har flera fågelbad, men det enda stället där de eventuellt vill badaär näckrostunnan ...

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  4. Men så härligt frodigt det är redan hos dig. Ser inte ut som majmånad :-)
    Ha det bäst!
    kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.