Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 28 maj 2012

En ny laddning med bilder.

Trouble.Den sista av de nya Auriklerna som nu börjat blomma.Känns som att den kan bli en favorit.

Blåvit Clematis.Namnlös.

Ormrot.

Alliumboll.Älskar dom.Så fina när de svävar över det gröna i rabatten.

Och vårt Potatisland där det växer bra.

Falsk Lupin.Synd att den sprider sig så ohämmat.

Och på muren är det nu fullt med krukor.Även på gruset framför har det blivit en del.

Två krukor med Törnrosas Kjortel.

En boll av Lewesiablommor.

Revsugans blommor ser ut som stolta soldater som vandrar fram i rabatten

Den Engelska Vallmon som finns överallt i trädgården.Den frösår sig vilt.

Ännu en Lewesia.

I den här krukan har jag satt tre olika blomman för dagen.Spaljen har jag gjort själv.hade tänkt jobba ute lite idag men kallfronten drog in här för några timmar sedan och tempen sjönk rejält.Var ner på stan på förmiddagen och gick i ett par affärer för att se om jag kunde hitta något fint i klädväg till de två studentfester som vi är bjudna på.Och tänk jag hittade en jätte fin klänning med en tillhörande schal .Den var svindyr men det fick bli den i alla fall.Passade så bra.Så var det bekymret ur världen.Tack för att du tittade in.Ha det gott.

6 kommentarer:

  1. Den är jättevacker din aurikel! Mild och fin i färgen!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  2. Trouble is always a late bloomer, but worth waiting for.
    Best wishes
    Ray

    SvaraRadera
  3. En riktig wow-aurikel!Nu när försommarblomningen är i full gång så visst är det härligt! Och, jag håller med dig, bollökarna är otroligt fina! /Anja

    SvaraRadera
  4. Åh, Trouble var underbar. Vilken färg!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Att aurikler är så vackra?! Har aldrig haft någon men det lutar nog åt att inhandla någon sån. När jag ser din fina trädgård så skäms jag ändå mer för att inte ha hunnit med min. Så här sen brukar jag aldrig vara, haha.
    Hoppas du har en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. vilken fin aurikel!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.