Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 6 maj 2012

Fick lite gjort även idag.

Hade inte tänkt göra något idag på söndagen.Men så kom jag på att det fanns småplantor som behövde större krukor.Så då blev det fixat.Och så fyllde jag på ny jord runt Körsbärsträdet.Den hade sjunkit och så hade de växter jag har där fört en ganska torr tillvaro ett tag.Så nu är det gjort.Och jag har vattnat och satt ut en del plantor bla.Bergnävan.Jag fick två frön att gro och dom har växt sig stora och fina.
Den här lilla lila Nejlikan på bilden doftar så himla gott.Det är en liten frösådd planta som jag satt i en kruka.Den ska få en plats i någon rabatt sedan.
En liten söt tulpan som jag inte har något namn på tror jag .Glömde titta om det satt någon namnlapp bredvid den.Får kolla i morgon
Nu måste det snart bli varmt och framförallt varmare nätter så jag kan sätta ut Törnrosas Kjortel.För nu har den börjat sätta knopp.Och ni ser hur stor den är i Ampeln där som ska ut sedan.
En av de många vivor som man köper på våren och om de överlever så de får komma ut i jorden.De  blir så fina igen.
Bergnävorna som jag planterade ut i dag.Så kan det bli fast man inte skulle göra något idag.

5 kommentarer:

  1. Hihi..jag det är svårt att vara lat den här årstiden när det finns så mycket att göra. Jag har också varit ute och småpysslat idag, jag brukar inte göra det på söndagar.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där ... egentligen ska man inte göra något men så går man där på petar lite i det och lite i det, gräver, och ser att man egentligen kan plantera något där ... och så får man syn på någon planta som har för trångt i sin kruka och så har man grävt ner den någonstans. :) Jättekul är det och så roligt när man upptäcker man man faktiskt har gjort en massa fast man bara har gått och kollat, egentligen ...

    SvaraRadera
  3. Söndagar är just nu den enda dag jag är ledig så oavsett väder måste jag bara ut och få en del gjort... och ändå slutar det ofta med att jag går och fotograferar lite, sitter på bänken och njuter eller bara tar ut en bok och halvsover i solstolen. Du har hunnit göra mycket mer än mig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. man kan bara inte låtabli att fixa nått i trädgården
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Hejsan Gunsan!
    Den där nejlikedoften kan jag känna ända hit! Jag har en sådan i rabatten och måste alltid plocka en liten doftbukett!
    Ja. Nu får det snart bli lite varmare. Allt stannar upp liksom när det blir så här kallt!

    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.