Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 14 maj 2012

Har bakat en Rabarberkaka med Maräng.

Var bara ut en stund idag för det blåser så in i attan.Fixade till en låda där jag satt ut Persilja och sallad.Sen sådde jag silverlök.Får se hur det där blir.Så i eftermiddag bakade jag en Rabarberkaka med marängtäcke.Under marängen ligger smält rabarber ovanpå en mjuk kaka.Tror den blir god till kaffet.
Och så kommer det lite bilder på mina vårblommor.Här är det Fjärilsviol.
Namnlös polkafärgad Tulpan.Kommer igen år efter år.
Ännu en namnlös Tulpan.
I den här krukan har jag satt häften av Kaskadbergvallmons plantor.Får stå här och växa till sig.
Auriklern som jag fick av grannfrun.Har inget namn på den.
Och vår vanlig vilda Gullviva som nog har haft träff med någon annan.
Ljust blå blommor på en Lungört.
Fred Booley.Vacker som bara den.
Tack för att du tittade in en stund.
Skriv gärna en kommentar.

7 kommentarer:

  1. Åhhhhhhhhhhh, smaskens! Puss Mu

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag galet sugen...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Såååå vackra foton.. :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Pajen ser supersmaskig ut! Snart har jag rabarber så det räcker till en paj också! Kaskadbergvallmo har jag aldrig hört om, låter intressant! Hur skiljer den sig från vanlig Bergvallmo?

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken fin kaka! Blir jättesugen. Och jag som drunknar i rabarber. Var hittar jag receptet?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  6. Tror inte det skiljer så mycket mellan Vanlig bergvallmo och Kaskadbergvallmon.De vill ha lika växtvillkor.K-B vallmon får grenade blomställningar medan blå bergvallmo får en rak stängell med blommor i toppen.Den här som jag sått är troligen röd Sedan finns det vit och gul.MVH

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint du visar Gunsan! Har pmpinellerna slagit ut där?! Mama mia! MIna visar en dm blad än så länge!
    Ja Gunsan! Vad vore Livet utan barn (och barnbarn!)

    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.