Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 3 maj 2012

Helt slut.

I dag har jag insett min begränsning.Kan inte jobba och gräva hur mycket som helst.Ryggen tar stryk.Så i morgon får det bli en vilodag.Det har jag gjort mig förtjänt av.Har satt potatis idag.Lagt en fiberduk över.Och fy sjutton så kallt det blev nu sent på eftermiddagen.Vinden är isig.Och så har jag fått till en rabatt med mina Julrosor.Så där har jag kantgrävt och lagt på ny jord och även kogödsel.Vart riktigt bra.Spännande blir det nästa år .Hoppas många av dom nya kommer att blomma.
Och titta på den här bilden av En av de Aurikler som jag köpt i år av Ray.Den här heter Golden Hind.Vilken härligt mättad gul ton.Om någon dag så kommer en till av de nya att blomma en mörkt röd.
Och Stjärnmagnolian Har kastat av sig vintertäcket.Den har massor med knoppar i år.
Och så här ser rabatten med Julrosorna ut nu.Har växer många Aklejor och vit Sköldpaddsört plus lite olika vivor.
Bland annat den här lila Bollvivan.Flyttade en sådan rosett förra året och den har redan förökat sig och blivit stor.
Planterade om mina Tomatpaprikor och satt ut dom i växthuset.Dom blommar och sätter frukt för fullt nu.
Snart blir det jordgubbar att gå och smaka på.Dom här är så himla goda.har beställt dom nya vita som smakar ananas och en sorts ampeljordgubbar.Måste prova lite nytt.

6 kommentarer:

  1. Så fin stjärnmagnolian är. Jag sa till min dotter ikväll, undra när vår stjärnmagnolia ska blomma. Behöver den stå något år innan det är dags, vet du?
    Visst blir man trött i kroppen efter en heldag i trädgården?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vet precis hur det känns i kroppen. Min kiropraktor sa att jag skulle ta det lugnt i tre veckor efter ryggskottet jag hade över påsken ... jag tror tyvärr att det är dags att gå tillbaka :(

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Så fint det ser ut! Magnolian är underbar och tänk att snart skörda jordgubbar. Ljuvligt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. ÅÅ den primulan missade jag då jag beställde av Ray...snygg var den!!
    Ta hand om dig och vila så du orkar hela sommaren...
    Ha en underbar vilodag imorgon!!

    SvaraRadera
  5. Hej Gunsan
    Glad to see Golden Hind is blooming well. It is named after Sir Francis Drake's ship of the same name, he sailed it around the world in 1577-80 and helped in the defeat of the Spanish Armada. ( hind = hjortdjur )
    Best wishes
    Ray

    SvaraRadera
  6. Så spännande med vita jordgubbar och va bra för alla allergiker som inte tål vanliga röda. Trevlig helg/Lila-Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.