Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 23 maj 2012

Hjälp allt kommer på en gång

Ja nu är det full fart ska jag säga Allt bara blommar så man får trava runt och kolla noga varje dag för att hinna fotografer allt.Titta bara på den här raringen Carnaval de Nice.
Skäggörten är som finast nu.
Och dom vita blåklockorna som stått i en kruka i växthuset i vinter även dom blommar.
Mossfloxen med tvåfärgade blommor.Gillar den vita kanten på blombladen.
När jag tog ut krukan med julrosor från källaren såg jag att det var en liten knopp på gång.Där nere har den ju blommat så fint men blommorna blev inte så här starkt rosafärgade som nu när den kom ut.Lycka.
Och på hyllan fick jag se något gult när jag var på min dagliga vandring.Där hade Primulan Orbicularis börjat blomma i smyg.Den lilla rackarn hade knoppen väl dold långt ner bland bladen.Nära att jag missat det.
Idag så gick förmiddagen åt till att komma ner till slutet på en stor hög med tvätt som skulle strykas.Herregud så varmt det blev .Svetten rann innan jag blev klar.Ingen bra syssla när det är så varmt ute.Men nu är det gjort.
Kul att du tittade in.Ha det bra .

5 kommentarer:

  1. Tänk att man aldrig blir nöjd... Förut var det för kallt och regnigt, och nu blev det sommarvärme och soligt, så alla vårblommor blommar över på alldeles för kort tid. ;-)

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Hei!
    Ja, nå gjelder det å nyte hagen. Nå som varmen endelig er her, så ble det mye å gjøre og mye å glede seg over!

    Nyt dagene og kos deg masse! Klem

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Skäggört är en ny bekantskap som skulle passa precis i min perennrabatt! Tack för tipset : )
    /Cika

    SvaraRadera
  4. Hörru skicka upp lite värme hit , tack:) här är det långkalsonger som gäller vid trädgårdsarbete än.
    Fina bilder..den primulan fattas mig.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Nu hinner man knappt hålla jämna steg med ständigt nya blomningar! En underbar tid - ÄNTLIGEN! Vete 17 när vintern har känts så lång som i år.
    Så fina blommor du har som börjat visa sig! /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.