Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 17 maj 2012

Man kan inte klaga på att vädret inte är omväxlande.

I morse vaknade vi till en dimmig och grå dag.Så helt plötsligt var dimman borta och solen tittade fram.Snart var det klarblå himmel.Några timmar senare börjar molnen torna upp sig men fortfarande är det sol och varmt och vindstilla.Jaha efter någon timma så vrider vinden och det blir kallt.Kommer nu från havet.Så idag har vädret varit omväxlande.Tur det inte blev lika svart som de här söta violerna är.  
Esbjörn .En av de nya för året
Miss Bluey Också ny för året.
Stromboli.Ny

Hopleys Coffee.Ny.Har inte gjort så mycket nytta idag. Pratat mycket med granntanterna.Inte helt fel det heller.Planterat om några växter plockat lite ogräs solat en stund läst en stund och det tror jag jag ska fortsätta med.Ha en fortsatt trevlig helg och tack för att du tittade in en stund.

7 kommentarer:

  1. Låter som en helt underbar dag med latsidan! Har inte gjort många knop idag jag heller. Legat ute vid Enholmen och bränt magen lite i solen. Vi har lä där ute och det blir så varmt. Hur ska det bli i sommar!

    Vill ni ha lite fika i helgen så kom ut till Enholmen! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Håller med! Här har det t.o.m haglat stooooora klot:) Och regn blandat med sol o blåst. Så jag har tagit det lugnt inomhus:) Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Här har det varit kallt, soligt och isande vind. Hade gärna latat mig idag inne i värmen men plikterna kallar. Omplantering i alla evighet känns det som.
    Ha en skön helg
    Johanna

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder! Miss blue är ju underbar. Lika så Hopleys Coffee med sin mjuka färg. Roligt med annorlunda växter.
    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Vad många olika sorter det finns :) De är helt fantastiska....
    Vi håller tummarna att solen skiner i morgon!

    Ha en fortsatt trevlig helg!!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Låter som en mysig dag! Många fina sötnosar, Miss Bluey blir min favorit! Verkligen omväxlande väder här också, skönt om solen kunde visa sig lite mer!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Margot

    SvaraRadera
  7. Goa hälsningar till dig från mig denna fina dag. Kram Maria ♥

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.