Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 26 maj 2012

Pingstafton.

Ja så är det pingst.Vart tar alla dagar vägen nu börjar det rusa igen.Vi har fått några droppar regn i natt.Men det blev nog bara 1 mm.Inte mycket att skryta om.Men det var åska satt och tittade på blixtarna som lyste upp .Men den var så långt borta så mullret hördes inte hit till oss.
Titta på den här rosen.Köpte den som en miniros i höstas,och då var den nästan vit.Och se på den nu.Växer som bara den och har ändrat färg .Men det gör inget gillar den nya färgen.
Ännu en ros som blommar.Den grävde jag upp för två år sedan.Den skickar nämligen ut massor med skott som dyker upp långt från huvudplantan.Men jag vill ha den kvar så nu står den i en stor kruka och får övervintra i växthuset.I år blir det många blommor.Synd bara att den inte blommar om.
Har plockat fram några fetbladsväxter och satt i krukor på mitt planteringsbord.
Det känns lite konstigt idag.Tappade helt lusten för att fortsätta och pyssla i trädgården.Ibland blir tillvaron inte som man tänkt sig.Men om några dagar igen så är jag nog igång .Det är ju helg så det gör ju inte så mycket att arbetslusten försvann.
Tack för att du tittade in.
Ha en fin helg.

10 kommentarer:

  1. Så fina rosor du har. Och vilken fin headbild på dillpionen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Den där översta rosen är så fin att jag vill äta upp den - helst i marsipan. Jag har satt ut minirosor, men inte riktigt lyckats.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Reagerade direkt på din "header" Så vansinnigt vacker! Det är en dillpion förstod jag av kommentaren ovan. Måste ha en sån. Förövrigt märkligt...detta med lusten! Det kan komma sådana dagar ibland även i trädgården :)

    Kram och ha en härlig söndag!
    ps, jag meddelar om jag lyckats hitta Irisen på nätet, ds
    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Det behövs regn inte bara för växterna utan också för oss, så vi får längta lite igen. Bra idé att ha rosor som drar iväg i kruka istället. Jag har några som nog borde krukas in...

    SvaraRadera
  5. Jättevackra Rosor du har.

    Ibland 'tappar' man både ork och lust från både trädgård och annat.
    Men får man bara 'hämta andan' så kommer lusten tillbaka igen.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Visst behövs det regn nu! Jag vattnar i pallkragsrabatten just nu med hjälp av en rotbevattnare och så klippte jag gräset på innertomten nyss så man inte ser ogräsruggarna. För den nysådda gräset ser man inte mycket av precis!! Det är precis vad min "lust" räckte till. Fast jag måste nog rensa lite i stenhörnan innan ogräset tar över helt och hållet, det är vansinnigt mycket sånt beroende på att jag inte hunnit med i år.

    SvaraRadera
  7. Du frågade om den gula blomman; Det är blommorna på den enormt stora Kerria-busken som vi med grävmaskin fick bort 2/3-delar av i samband med dränering i höstas. Vi ville inte ta bort den helt, den är så fin, men den sätter otroligt massa rotskott så nu har vi två tjocka järnplåtar nedslagna in mot rabatten. Men du skulle se hur gräset ser ut på andra sidan.....men där klipper man ju!
    Och du, inte blev det något rensat idag inte och nu åker jag ju hemifrån i morgon bitti vid halvfem - alltså "klarade" jag mig! Nu ska jag gå och packa!!

    SvaraRadera
  8. Nu vill jag också ha regn och det kommer visst på tisdag om prognosen slår in.
    Vilka fina rosor och dillpionen på headern är ljuvlig!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  9. Fina rosor och redan i blom!
    Hoppas verkligen vi får lite regn...
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  10. Min "Fred Booley" är lite dubbel oxå vissa blommor är enkla..lustigt.
    Ibland blir jag trött o då tappar jag lusten känner igen mig i din beskrivning.
    KRAM o må lusten komma snart åter!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.