Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 7 maj 2012

Så nöjd.

Nu är den klar min långa rabatt.Oj vad jag grävt.Så har jag gödslat och lagt på massor med ny jord.Planterat Riddarsporrar och Stormhatt.Plus några gräs.lilla lådan med stenen är en snigelfälla.Men just nu är det inte några problem med sniglar för det är så torrt.jag är så himla nöjd med hur det blev.
Innanför den gröna ställningen har jag satt Riddarsporre fyra plantor.Ebony in Snow.Hoppas dom blommar i år.Där kan man även se de olika gräsen som jag satte där.
Och i den här änden så blev det ju Julros avdelning.
En blå och vit Clematis i sin ställning.
Här växer en vit Pion och en Benvedsbuske.Kransveronika Nävor Spetsmössa.Och lite annat smått och gott.När allt slår ut och växer upp är det ganska så fullt nu.I morgon börjar jag på ett nytt ställe med gödsling och nu jord.

9 kommentarer:

  1. Oj vilken härligt stor rabatt! Kommer bli i sommar! Ska bli kul att se den då :)

    // Veronica

    SvaraRadera
  2. Så fint det ble. Her har du virkelig jobbet bra!

    Klem Vivi

    SvaraRadera
  3. En stor och maffig rabatt - den ser jag fram emot att få se blomma framöver. Sedan blir jag så GLAD att du har en praktisk skötselgång bakom rabatten. Nu för tiden är det inte så vanligt, undrar varför. Hur bra som helst då man kommer åt rabatten från två sidor. Heja skötselgångar!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev väldigt snyggt! Håller med Anna om skötselgången. Så praktiskt.

    SvaraRadera
  5. Det där ser ut som något man vill se igen om några veckor! Blir säkert kanonfint :)

    SvaraRadera
  6. Vilken rabatt så lång, skönt när den är klar.

    SvaraRadera
  7. Oj, ser jättefint ut. Vilken härlig bakgrund till rabatten.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Den rabatten ska du vara NÖJD med kommer att bli så fin.
    Så praktiskt att ha sten bakom så kan man ju gå där också och kratta och slippa sträcka sog över hela.
    kram mia

    SvaraRadera
  9. Wow vilken stor och härlig rabatt!
    Jag har också rensat min idag och nu tror jag att det finns små luckor och det är ju bra. Alltid kul med lite nytt.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.