Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 10 maj 2012

Sommar en stund.

Gud så söta en del Tulpaner är .Den heter Tulipa Oviedo.Planterade dom i höstas.
På andra sidan stammen finns dom.Där är det även Krokus Och Ramslök som snart ska till att blomma.På den här sidan växer rosa Lavendel och vit och blå Gentiana.
En stor Julros med Grönvita blommor
En namnlös viva som är så fin.
Nu har det börjat regna ute .Hoppas det blir lite mer en det vi fick i går för det var inte mycket.
Hälsar en ny följare välkommen till min blog.Hoppas du kommer att hitta något du gillar här.Tror jag ska sätta mig och läsa en stund.R kollar på Hockey.Jag har gjort två sidor med mina Aurikler.Där kommer jag att lägga in bilder vart efter dom blommar.På den ena sidan blir det bilder på dom nya för i år Och den andra sidan visar jag förr förra årets köp.Ska skriva namn sedan .Men just nu är jag lite trött.  Ha det gott alla.

5 kommentarer:

  1. Så vackra tulpaner. Några av mina är precis på väg att blomma, längtar.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Härliga Tulpaner! Och vivan den gula är sååå fin. Här regnar det och jag tycker banne mig att det blir grönare o grönare för varje timme ute:) Då kommer sommaren snart:)//Helen

    SvaraRadera
  3. Jag seer med spänning fram emot dina Aurikler. Jag har 2 stycken i växthuset som jag köpte förra året på en trädgårdsmarknad och inte visste vad jag köpte. En av dem är så förtvivlat söt (finns bild på min blogg) Jag kanske ska hänga på i samlandet!!? :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Så härligt det blommar hos dig! Alla bilder på lökväxter är speciellt vackra, både i detta inlägg och i ditt förra!
    Ha det bra
    /Cika

    SvaraRadera
  5. det regnar här åxå och det behövdes verkligen
    fina tulpander du har
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.