Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 16 maj 2012

Två intensiva dagar.

Man kan hinna mycket på två dagar.Igår så for vi till Ek udden och sonen .Han är hemma några veckor från sitt jobb i Kina.Jag hade med mig 6 Tomatplantor plus en massa salladsplantor en Chiliplanta och en Tomatpaprika.Allt planterades i deras växthus.Vi hade inte träffats sedan Julhelgen så det kändes så bra att få krama om honom .Och han hade med sin hund Milou som blev mycket glad över att träffa oss.Synd att sonens hustru inte kunde vara där också.Hade vart roligt att träffa även henne.Det var så vackert där alla körsbärsträ- den stod i full blom.Och häggen hade börjat blomma så det doftade underbart när man gick förbi den.
Här har maken börjat duka och ska bjuda oss på middag.Jag tog med den goda rabarberkakan så den hade vi till fikat.
Det är så många vackra tulpaner på gång nu så man hinner knappt med.Den här är tyvärr felnamnad.Ser inte alls ut som den jag köpte den som.
Den Rosa Pimpinellen blev väldigt söt när den nu slår ut för fullt.
Lewesian Tweedey
En röd Tulpan som jag satte för ganska många år sedan.Och här kommer den troget tillbaka varje år.

Idag så har maken och jag städat hela huset.Och när vi var klara med det så hade jag Plantor från Odla nu att ta reda på och sätta i krukor.Det var 6 st Ampeljordgubbar.Och 2st av den nya sorten som är vit med röda fläckar.Sen hade jag köpt tre plantor av de svarta Petunia.
Nu får de stå och växa till sig i växthuset några veckor innan det är dags att sätta ut dom.
Så nog kan man hinna rätt mycket på två dagar om man bara vill.
Ha nu en trevlig långhelg  och hoppas vi får lite sol och värme.

4 kommentarer:

  1. Härlig tid just nu, synd bara att värmen saknas. Det måste ha varit underbart att träffa sonen och hans hund efter så lång tid!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  2. Så härligt att du får rå om sonen ett tag när han är så långt borta. Tur att det går så bra att prata via internet mm nuförtiden. Vilken smarrig rabarberkaka du gjort, vågar knappt titta (:D Ha det gott!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  3. Ibland går allt som en dans

    SvaraRadera
  4. så kul att få träffa sin son, han jobbar ju en bit bort.Fina tulpaner du har!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.