Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 1 maj 2012

Vilka dagar.Sol och värme.

Vilken helg det blev.Soligt och varmt.Har fått massor gjort i trädgården.Kamelian har fått komma ut på sommarvisste.Och idag har jag plockat ut från växthuset så att jag fick plats med mina sköna stolar.Har gått in och satt mig flera gånger idag och bara njutit av att det äntligen gick att få plats åt stolarna.I morgon ska vi åka in till Växt och Trädgårdsbutiken.Jag ska köpa rosor till de stora svarta krukorna som jag köpte för ett tag sedan.Och jag vill även ha en ros till ett annat ställe .Ska bli kul att få välja .Funderar på vilken färg jag ska välja.Men det brukar lösa sig när jag tittar på bilderna.Och så vill jag ha en sort som blommar hela sommaren.Visar i morgon vad det blev.

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att få botanisera lite hos trädgårdsbutiken! Själv planerar jag ju mitt växthus för fullt - och i resten av trädgården finns det alltför mycket att göra!

    Ser fram emot att få se vad du valde för rosor!

    SvaraRadera
  2. Ska bli roligt och se vad du väljer för rosor.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Visst har det varit underbart väder, nu blir man bortskämd igen:) Hoppas du hittar några fina rosor nu.//helen

    SvaraRadera
  4. Man kan nästan tro att det är sommar så varmt som det har varit de sista dagarna
    ha en fin kväll
    maggan

    SvaraRadera
  5. Så flotte hyller du har foran døra. Det var virkelig fint!

    Håper du finer noen flotte roser.
    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvaraRadera
  6. VAd fint med hyllorna!
    Jag har en sådan hylla fast inte med brädhyllor. Kanske skall hänga upp den? Tack för tipset.
    Annika

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.