Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 29 maj 2012

Vilket temperaturfall

Så kallt det blev.Tempen bara rasade i går.På morgonen hade vi 20 grader för att sedan dala till straxt över 9 på kvällen.Och i dag på morgonen var det 11grader så det blev lite skillnad.Fast det var bra temp att jobba i.Den här Rododendron har en så härlig färg.Men det fanns inte något namn på den då jag köpte den för några år sedan. 

Gul Azalea.
Ramslöken blommar.

Hur kunde jag fota så här tro.Men nu syns ju Aklejan bra.

En gul bladig Japansk lönn.Så läckert med de rödbruna kanterna på bladen.

Rosa Klockhyiacint

Den här Aklejan har jag fått frö till av Britt-Marie Backman.Den är så fin.En av mina favoriter.
Nu har R gjort en mur runt rabatten där vi hade en träkant förut.Idag har vi fyllt upp med jord och så har jag planterat en del växter.Men det finns plats för mer så det får nog bli en tur till någon växtbutik.Den här muren ska jag slamma sedan.Men jag ska nog inte måla den utan den får bli grå.
Det blev ganska bra med plats nu.I morgon ska jag in under trollhasseln och rensa ogräs och fylla på mer jord där och så har jag börjat rensa upp under busken och tar bort en massa döda grenar och även så klipper jag bort sånt som hänger ner alltför mycket.Försöker stamma upp den så att det kan växa lite vackra blommor under om det kommer in lite mer ljus.Och nu till något annat.Så svårt det var att lägga in bilder idag fick börja om flera gånger innan det blev som jag ville.Tack för att du tittade in.Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad.

4 kommentarer:

  1. Ja, usch så kallt det blev, jag hade bara 6 grader i dag på morgonen, men nu skiner solen. Jag passade på att städa idag när det ändå var så kallt ute.

    SvaraRadera
  2. Jaa, det blev verkligen superkallt på ett par timmar. Brrr! Dina bilder är som vanligt fina...Aklejabilderna är helt fantastiska :)

    Må gott!!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Den där lönnen var otroligt tjusig med sina blad!

    SvaraRadera
  4. Rabattkanten blev jättefin! Hoppas det går bra med ogräsrensningen, ta det lugnt med ryggen bara. Riktigt obekväm ställning.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.