Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 29 juni 2012

Blommor blev det .Men ingen solsäng.

Den tredje av mina Amaryllisar blommar.Den är mycket vacker.Undrar om det går att få dom i blom till jul igen.Det återstår att se.
Jag har tre Pioner en rosa en röd Dillpion och så den här vita med den röda flöcken.Som en gräddbakelse.
Som jag skrev igår så skulle jag handla lite blommor.Ville fylla upp där det blivit lite tomt och färglöst.Så de här Lejongapen tog jag.Men det var dåligt med sommar blommor.Bara petunia och pelargoner nästan.Men den här färgen kommer att lysa upp.
Två krukor med Stäppsalvia fick följa med hem.
Och så den här.Silvernattljus.Ljust rosa blommor.Mycket knoppar.
Sist men inte minst.En stor planta Astilbe Maggie Daley.Mörkt Purpurröd.Den var kraftig och fin.
Sen blev det några säckar jord så någon solsäng hade vi inte plats för.Den får vi ta en annan gång.
Tack för att du tittade in .
Kom gärna tillbaka.

4 kommentarer:

  1. WOW - vilken amaryllis! Alla dom andra växterna låg helt i lä där, även den vita gräddbakelsen!!

    SvaraRadera
  2. Amaryllisen var riktigt vacker! Skulle bli fin till jul : )
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Mamma har oxå en julros som blommar o hon har ringt 2 gånger för att berätta hur fin den är :-) hon har fått den av mig.
    Låter som en fin astillbe du visar väl bild den :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Så flott Amaryllis! Tenk å ha det nå på sommeren!

    Kos deg og nyt den flotte hagen din! Klem

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.