Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 30 juni 2012

Dagen började med regn och slutar med sol och värme

Det blev en underbar lördag.Fast den började som skrutt.Har bara skolat om några plantor idag annars har dagen gått i smärtstillande tabletter tecken.Fy fasen så mycket krämpor jag börjar drabbas av.Deppar snart ihop.Men det är bara att bita ihop.
Geranium pratense Laura.Köpt hos Larz.

En blomman fördagensort.Har namnet nere i källaren.

En kelig Färgkulla.Venslas med en fylld Prästkrage.
Stjärnflocka .Rosa Nästa bild den röda.


Den första utslagna rosen.Har inte namnet.Rådjuren missade den här knoppen. 
Kul att du tittade in en stund .Kom gärna tillbaka.Trevlig helg.

5 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Så flott at det ble sol hos deg i dag, det gjør det mye koseligere med en gang!
    Kjempe flott blomstring hos deg. Den Irisen var bare helt lekker!

    Ønsker deg en fin lørdagskveld. Klem

    SvaraRadera
  2. Den är så underbar den röda stjärnflockan! Jag har också röda såna och jag tycker de är fantastiska.

    Trist att höra att du har så mycket smärtor så det hämmar dig. Hoppas smärtlindringen hjälper så du kan vara ute och göra det du vill imorgon!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Skickar en hel massa energi och önskan om att dina krämpor försvinner. Det är inte roligt när kroppen inte samarbetar. Väldigt vacker iris.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Gunsan..... inte alls roligt att gå på smärtstillande! Jag hoppas verkligen att de hjälper så du kan njuta av din fantastiska trädgård! Den blå irisen..... ska vi byta? Jag har en brun supervacker? :)

    Kram och hoppas du mår bättre i morgon!!

    SvaraRadera
  5. Det låter inte kul att ha så där ont! Hoppas det släppte när du började pyssla med din fantastiskt vackra blommor!?

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.