Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 19 juni 2012

Det är krig i hamnen.

Hejsan.
Jag börjar nog bli hörselskadad snart .Vi har krigsövningar nere vid hamnen och jag tror de är borta vid SSAB med.Och här har en helikopter smattrat över vårt hus med några minuters mellanrum i timmar känns det som.Och de går lågt ner så det låter alldeles för mycket.Har suttit ute en stund på altanen men gud så jobbigt det där ljudet blir.Även ett par mindre flygplan snurrar runt här.
Nu har snart alla mina olika nävor börjat blomma.Vilken tacksam växt det är.
Och Vädden är för söt.
Full fart på Vallmon.
Den här blåmelerade Aklejan tror jag är en ny färg för i år.
Ännu en Näva.
Pipörten.
Den här färgkombinationen är så snygg.En av mina favoriter.
En Iris som jag inte vet namnet på.Har haft den i många år.
Vet ni helt plötsligt är det tyst ute.Hoppas det betyder att de är klara för idag.Eller så är dom och tankar.Dom höll på så här i går också.Hade tänkt fort sätta med ogräset i dag igen.Fick den långa rabatten klar i går.Men på förmiddagen satte jag en satts med rabarber och citroner som ska bli rårörd Rabarbersaft.Fick ett recept av grannfrun som jag ville prova.
Kul att du tittade in en stund.
Ha en skön dag.

4 kommentarer:

  1. Så mycket vackra blommor du visar! Vädden är så söt! Tyvärr dog mina två höstvädd i vintras, jag saknar dom!

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackra blommor du har :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. usch ja jobbigt med krig vi har ett militärområde med skjutfält i närheten och där leker de krig långt in på natten
    du har så fina blommor
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Inte roligt med krig...inte ens på låtsas! Den rosa nävan är supersöt (rosa blommor är alltid SÖTA för mig)

    Ha nu en härlig midsommar !

    //Veronica

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.