Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 10 juni 2012

Det är vackert nu.

Hejsan

I dag blir det många bilder igen.Kunde ha blivit ännu fler men jag har gjort så att det blev en ny sida med bara bilder på mina Aklejor.Från förra året och från i år.Klicka på rubriken högst upp om du vill titta in där.
Det är så mycket som börjat blomma nu .Och jag tror det här är en av de finaste perioderna i trädgården.

Porslinsveronika.
Vet tyvärr inte vad den här Clematisen heter men den är underbar när den blommar.
Brukar komma igen med ett nytt flor senare i sommar.
Aklejruta.
Har tagit några översiktsbilder av det som vi kallar grusgården.Där är så fint just nu.




Röd Tovsippa.

Perukbusken har klarat vintern jättebra i år.Annars brukar den frysa ner.Men den kommer ju igenSåg att det finns blomknoppar redan.

Och inne under den stora Rosbusken stod den här första utslagna Vallmoblomman.Den har jag överallt i den här rabatten.Men så fort den blommat över rycker jag bort den.

Nejlikor som övervintrat för andra vinter i samma kruka.

Silne

Mitt planteringsbord har jag ju visat många gånger.Men det blommar så vackert i krukorna på bänken att den fick komma med en gång till.I den mittersta av de grå fyrkantiga krukorna har jag planterat Pionvallmo och det är stora knoppar nu.Kolla på nästa bild.

Fint va.Ska bli kul att se vika färger jag får.Det var en påse med blandade färger som jag sådde.
Tack för att du tittade in en stund.
Kanske har du tid att skriva en liten kommentar.
Forsatt trevlig söndag.

5 kommentarer:

  1. Så fint du har det och många olika växter som blommar.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint du har det! Grusgården är helt underbar!

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det i trädgården. Kul att se lite helhetsbilder.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du har som blommar i trädgården!
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Så väldigt mycket fint du har som blommar! Klematisen ser ut som Albina Plena och det stämmer också med att den får en ny blomning senare! Jag har min att delvis klänga i äppelträdet!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.