Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 11 juni 2012

En ny Näva.

Hej.    Å så söt den blev den nya nävan.Bergnäva.Fick fröer av helen med bloggen    www.helenstrdgrd.blogspot.se   .Sådde dom  på vårvintern och de växte så fint och så har den första blomman slagit ut .I den andra plantan har inte knoppen kommit lika långt.Men då får jag ju blommor längre.Den har en sån fin teckning ini blomman    
Här ser man knoppen på sin väg upp.tack för att du tittade in.Skriv gärna en kommentar.Ha det gott.

13 kommentarer:

  1. Kul att få se Bergnävan blomma, jättefin! Nu vet jag vad jag har att se fram emot när min börjar blomma!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad fin den var! Svår att odla? Vill ha till nästa år. Tack för tipset. Ha en fortsatt bra dag
    Johanna

    SvaraRadera
  3. Vilken fin näva! Lite extra kul förstås när man har sått den själv.

    SvaraRadera
  4. Vilken underbart vacker Näva! Det är ju extra kul när en sort blommar för första gången .... och frösådden har lyckats! Tack för titten! Mvh Lena

    SvaraRadera
  5. Den är jättefin! Jag fick en känsla av en fjäril när jag först såg bilden!

    Ha det bäst i kväll!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig blogg du har och fina bilder på din trädgård. Den bästa tid är nu!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Oj så fin. O di också sätter frö är jag helt klart spekulant. Var den svår att starta?

    SvaraRadera
  8. Så himla söt den är! /Anja

    SvaraRadera
  9. Fin näva! Färgen helt i min smak!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  10. Underbar söt liten näva, undrar om man kan köpa den som planta månntro!?

    SvaraRadera
  11. Ann-Sofie.Om den får frön så ska jag spara dom och säger till.Den var inte svår att få att gro.Fröna gror lite ojämt,men det är ju bara att vänta.Johanna .Jag ska tänka på dig med om jag får frön av den.Gunsan

    SvaraRadera
  12. Om det är den här sötingen du har frön av så sänder jag ett kuvert. Tack så mycket för att du gjorde dig besvär att samla in dem. Ha en härlig dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.