Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 4 juni 2012

Fluff.


 Dagen har innehållit lite blandade sysselsättningar.ner på stan för att köpa strumpor och vackra kort till studenterna.
Efter maten så var jag ut och grävde upp Grönliljan som jag satt ut för någon vecka sedan Det blev en stor kruka för den.Sniglarna gillade den nu så den får stå och växa till sig där i den Sedan när den blivit större ska jag göra ett nytt försök
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                



Får det lov att vara en rosa bakelse.


Den här vårens inköp av viva.Har stått i källaren sedan den slutade blomma.Nu är den ute.



Den här vivan sådde jag förra året och satte ut på sensommaren.Nu så börjar den blomma.Massor med knoppar.Primula japonica Postford Wite.




Sen kommer det lite nya Aklejor.Man hittar nya varje dag.



Fler Aklejor.


Fjällbruden har släppt ut sin vita slöja.

Så här mörk har himlen varit större delen av dagen.Men inget regn.

Mer Aklejor.


Klock vivan som jag sådde förra året.Den har nu fått komma ut och ner i en rabatt.Den tackar med fler blommor.



Tack för att du tittade in.Lämna gärna en liten kommentar.Ha det.                                                                                      

8 kommentarer:

  1. Jaa, Tack Jag tar gärna en rosa bakelse ;)

    Hur många Aklejor har du egentligen??
    Så fina allihop....

    Må gott!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina aklejor du har och vilken variation i både färg och form! Vivorna ar inte dumma de heller:-)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina Aklejor...är de självsådda o överraskar i olika nya färger? //helen

    SvaraRadera
  4. Her var det mye flott å se på! Det er så flott om dagen, når hagen gir oss slike vakre godbiter! Klem

    SvaraRadera
  5. Aklejor har jag precis upptäckt, de är jättefina.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Många vackra växter du har som blommar.
    'Ajabaja' för sniglar som äter upp Grönliljor. Pröva med att hälla ut lite 'Snigelfritt' (det är små blå korn) runt växter som är extra begärliga för dom.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Helena.Jag har försökt att strö ut snigelgift.Men dessa förbenade kråkor och skator äter upp kornen fortare än jag hinner strö ut dom.Måste ha snigelfällor med tunga stenar på och även där försöker dom få fram fällan för att komma åt kornen.SUCK.

    Helen.Jag har sått en del av Aklejorna och sedan korsar de sig och bildar massor med nya färger .Gunsan

    SvaraRadera
  8. Jisses kära fru Gunsan! Så det blommar hos dig!
    KORTET har jag glömt till min student!
    Det måste inhandlas/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.