Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 6 juni 2012

Grrrr .Nu kommer jag snart begå dråp.

Hejsan
Jag har inte blivit tokig.Men jag är så förbannad på dessa rådjur.
Nu har dom ju mat i skogen,men nej då knoppar på mina rosenbuskar det ska dom ha.
På 6 st har dom ätit upp alla knoppar.Bara missat någon.Man blir ju så ledsen.
Nu kommer ju blommningen att bli så sen.Nu har jag penslat blodmjöl blandat med vatten och amonjak på alla buskar.Tur det finns annat som gläder i trädgårdenSom den här Amarylisen.Blomman blev enormt stor.Nu är det en tredje på gång med knopp.



Snart

I den här lycktan har jag satt krukan med den enda plantan av
Prärielök.Bara ett frö som grodde.


Bladen är så vackra på den här lönnen

Den här färgen tror jag är ny.


plantan med Ormrot har blivit mycket stor.Gräver bort en bit varje år.





satt ut jorgubbsplantorna som jag köpte från Odla.nu

Falsk Lupin och Gräslöksblommor bli bra tillsammans.

Och den Engelska vallmon har hittat en bra plats där i hörnet.
Måste säga att idag så är det skönt ute växlande molnighet och ganska mycket sol.Även tempen får duga.Ska tillbringa dagen på altanen med en bra bok.
Tack för att du tittade in.Hälsar en ny följare välkommen.
En liten kommentar gör mig glad.Ha det så skönt.

7 kommentarer:

  1. Ja, det är en underbar försommardag idag! Och så sitter man inne och bloggar!?
    Fast jag har varit ute sen nio i morse så jag behövde gå in och vila mig ett tag. Skickade in min käre gubbe också, han glömmer lätt bort tiden och så ska han alltdi "göra klart" innan han går in. Kan bli lite för mycket ibland!

    SvaraRadera
  2. Är också inne och pausar med F :-) Ja, rådjuren är fräcka och rosknoppar är deras delikatess. Därför har vi satt höga, snygga staket runt hela tomten. Jag höll på att tappa lusten med trädgård eftersom våra rådjur åt praktiskt taget allt. Inget fick stå ifred. Dessutom trampade de sönder allt.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Viist kan man bli galen på rådjuren! Vi har massor med både rådjur och hjortar här och man blir ju bara så ledsen när de förstör. Tänk om de kunde äta ogräset istället? Då skulle de vara hjärtligt välkomna hit:-)
    Hoppas du hade en skön dag på altanen!

    SvaraRadera
  4. Jg tog, tyvärr, inte en paus idag..var ute vid 8 och gick in halv 7! Nu känns det i kroppen och det känns att jag inte är 20...... :)
    Dom attans rådjuren är ett gissel och jag tycker inte huskurer funkar men jag köpte en Rådjusskrämma som ger signaler när dom rör sig och...peppar,peppar sedan dess har de inte hälsat på!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fint med en planta i krukan!!! DET kommer jag att härma :)

    Jag satte ut amaryllisar för ett par veckor sedan. De har legat i boden sedan i höstas. En har redan knopp. Hoppas bara den pallar för det kalla vädret!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  6. Fniss, det är aldrig långt till vansinne;) Vad är det med oss annars så fridfulla trädgårdsmänniskor? Vi blir mordiska rätt lätt... :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Min mor muttrar också över rådjuren. Jag förstår hur det är efter att ha hört henne i många år. Själv är jag glad att jag sluppit dessa i trädgården.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.