Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 13 juni 2012

Trött men nöjd.

Hej.
Oj oj nu är jag trötter.Har vart så duktig och grävt bort en massa och grävt upp och planterat om.Är så nöjd med mig själv.Fast jag tror jag kommer somna gott i TV fotöljen sedan i kväll.Jag hade ett par stora ruggar med Fingerborgsblommor och dom har jag grävt upp och satt på nya ställen.Dom stod uppe i skogskanten av tomten där man ju inte ser dom.
Men nu så blev det plats för dom nere i långa rabatten.Ska ta kort och visa sedan.
Här ovan så har vi ett av mina små prydnadsträd.Och det här är så fint Blommorna påminner om Hortensians fast i mindre format.Den heter Viburnum plicatum Pink Sensation.

Så fin den här färgen är med dom svarta märkena

Har två stora ruggar med den här Irisen som jag inte har något namn på.
Kunde inte låta bli att lägga in några till bilder på Aklejor.Sen får även dom flytta till den nya sidan med bara Aklejor.


Blommorna på Gräslöken är faktiskt som små Alliumblommor.



6 kommentarer:

  1. Åh! Vad söt den lilla alliumen är! Har aldrig tänkt på det! Vad du jobbar å sliter!

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Finns det något skönare än att somna på soffan efter en riktig kvällsgrävning :-) Nej, tror inte det.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder du tagit på dina vackra växter!
    Och det där med ont "överallt" det känner man igen. Idag frågade gubben om vi inte skulle ha köpt en lägenhet istället för ett hus med STOR trädgård. Fast han skojade förstås...men jag tror han börjar tröttna på rensningen!

    SvaraRadera
  4. Oj vad du jobbar och sliter! Glöm inte lukta på blommorna bara!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  5. soffan kan du vara värd efter allt jobb. Visst är aklejor fina i alla sina former.
    kram mia

    SvaraRadera
  6. Dina Iris liknar mina. Jag har också en gigantisk rugge som börjar blomma nu. Underbara är de!
    Hoppas du fick en skön vila igår!
    Kram Nora

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.